Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på visionize.se

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103735
    Al3n1994
    Deltagare

    Hej

    Startade för någon månad sen en webbshop där jag säljer fordonsbelysning. Har precis börjat annonsera på AW. Är mycket tacksam för all konstruktiv kritik jag får på hemsidan.

    Med vänlig hälsning, Alen Dzambegovic

    #182222
    OscarJ
    Deltagare

    Hej Alen. Jag får felmeddelande om jag lägger till 1st LED Extraljus 18W Epistar 2st FLOOD
    Artnr: EL-18WF. Det står då: Minimiantal för denna artikel är st.

    Kan vara bra om det står hur många som är minimiantalet.

    Ren hemsida i mitt tycke. Men jag tycker du borde se över din kassa och välja en “checkout” lösning så att dina kunder slipper skriva en uppsats när de vill beställa något (adress, namn, efternamn, bla bla)

    #182223
    kryllem
    Deltagare

    Bra gjort, tydlig innehåll, bra färgval och enkelhet.

    Du kan överväga följande.

    1:
    Ta bort “|” tecknet i slutet på footer delen.

    2:
    Bakgrund på produktbilder varierar, försök att alla produktbilder har samma bakgrund eller är transparenta. Det ger extra + på professionalitet.

    3:
    Det är fel struktur på dina seo-länkar:
    https://www.visionize.se/category.html/ledramper?submenu_id=-1
    .html ska alltid vara i slutet eller inte vara där alls.
    Det är fel uppsättning.

    4:
    Och viktigast: content is SEO.
    Du har alldeles för lite text på kategorisidorna.
    Du kan alltid flytta ner den delen till botten efter produkterna.

    5:
    Ska du verkligen skicka till hela världen?
    Om inte så ta bort dessa länder du inte skickar till i kassan.

    #182228
    Al3n1994
    Deltagare

    Hej

    Tusen tack för er feedback, glömde nämna att jag använder mig av Nordisk e-handel (evalent) och där kan jag inte styra SEO länkarna, vad jag än skriver i fältet SEO URL så hamnar .html mitt i texten. Jag har cirka 150-200 besökare i månaden men det har inte resulterat i någon konvertering än. Jag håller även koll på kassan för att se om kunder tar sig dit men inte genomför ett köp men där har det inte varit några problem hittills. Är det någonting som känns onaturligt för er i stegen till kassan i butiken?

    Med vänlig hälsning, Alen Dzambegovic

    #182295
    Hensh
    Deltagare

    @Al3n1994 87939 wrote:

    Hej

    Tusen tack för er feedback, glömde nämna att jag använder mig av Nordisk e-handel (evalent) och där kan jag inte styra SEO länkarna, vad jag än skriver i fältet SEO URL så hamnar .html mitt i texten. Jag har cirka 150-200 besökare i månaden men det har inte resulterat i någon konvertering än. Jag håller även koll på kassan för att se om kunder tar sig dit men inte genomför ett köp men där har det inte varit några problem hittills. Är det någonting som känns onaturligt för er i stegen till kassan i butiken?

    Med vänlig hälsning, Alen Dzambegovic

    Hej Alen!

    Har du funderat på att byta till Klarna Checkout?

    Jag kollade igenom butiken lite snabbt, men det är väldigt mycket scrollande. Exempelvis på den här produkten fick jag scrolla rätt mycket för att hitta mer väsentlig information såsom specifikation. Därför tycker jag att du bör ha delen om specifikation i tab för sig. Även produkttexten innehåller stora mellanrum mellan de olika styckena. Textstorleken är litet, jag upplever att jag läser det finstilta hos en produkt.

    #182302
    MyJosephine
    Deltagare

    – Kan vara bra att ha “sale” och “new” på svenska :)
    – Texten för produktbeskrivning tåls vara en mörkare ton för skarpare kontrast mot bakgrunden – eventuellt även större storlek på texten
    – Vet inte hur det fungerar i statistiken men jag personligen får dålig känsla när alla produkter är “nedsatta”, det får mig att tänka att jag på något sätt blir lurad. Konstigt kanske.. Men är verkligen alla produkter på rea?
    – I texten kändes det av ännu mer att den är lite liten storlek. :/

    I kassan:

    – Används fax mycket? Skippa annars fältet, bra att inte ha onödiga fält i kassan där det redan är mycket att fylla i för kunden.
    – Vid “nyhetsbrev” står det “Nej tack.:” med .: efter sig

    #182320
    myon
    Deltagare

    Nu kanske jag har missat nåt men en del har “Info” knappar vid produktlistningen och en del har “Köp”.

    Inser när jag klickar fram och tillbaka att det är de med ett valalternativ som har “info” knappen.

    Själv så har jag köpknapp på alla produkter och skulle det krävas ett val så skickas man automatiskt till produktsidan.
    Det är väl en smaksak kanske men i mitt tycke så ser det lite rörigt ut när man listar produkterna och det är olika knappar.

    #182375
    Radiation
    Deltagare

    Väldigt stilig och behändig layout på sidan. Man fick en väldigt bra första intryck då man besökte sidan.

    Det skulle vara önskvärt att få mer information om företaget. Jag förstår att det kanske inte är möjligt just för tillfället, eftersom företaget är så nytt, men kanske i något skede kan ni skriva mer om er själva.

    Jag skulle också vilja veta mer om betalningsmetoderna. Jag fick inte riktigt klart för mig att vilka betalningsmetoder erbjuds. Till exempel Paypal skulle vara önskad.

    Produktbeskrivningarna var mycket bra och det är bra att ni har många bilder på samma produkt.

    #182398
    Al3n1994
    Deltagare

    Tack ännu en gång för all er feedback. Har åtgärdat mycket av det som har föreslagits här. Nu får jag bara vänta på indexeringen och fortsätta med att jobba med SEO.

    Med vänlig hälsning,
    Alen Dzambegovic

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.