Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Swelash.se

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103773
    Swelash
    Medlem

    Hej,
    Är ny som e-handlare…
    Tacksamt med omdöme på min sida

    Jag riktar mig främst B2B med produkter som lastsäkring och lyftutrustning men fått en del privata kunder också. Jag tycker själv att sidan funkar men är lite osäker på upplägget på startsidan. Mer text å mindre klickbara länkar?

    Tacksam för tycke :)

    /Tony

    #182448
    MyJosephine
    Deltagare

    När det gäller B2B är det inte lika stora krav vad det gäller utseendet men där är en del utrymme för förbättring.

    Header:

    – När man pekar över varukorgen kommer där en box som stannar i x-antal sekunder. För mig är den störande då den har en delay och kommer fram när jag inte valt det själv. Kan vara bra att ordna så denna kommer fram när man trycker på varukorgen (gjort ett val) eller minskar delay när pekaren går ifrån boxen.

    – Loggan är lite suddig, inte överdrivet men går det att förbättra så är det alltid bra.

    – Boxen i övre höger hörn; “DU VET VÄL ATT VI ALLTID SKICKAR FRAKTFRITT INOM SVERIGE VID ORDER ÖVER 800 KR EXKL MOMS!” VI SKICKAR ÄVEN TILL ÖVRIGA NORDISKA LÄNDER, SE INFO UNDER “ALLMÄNN INFO”!”
    Står “allmänn” istället för “allmän”. Hela den texten tåls att omformuleras och förfinas lite när den ändå tar upp en viktig plats på sidan (toppdelen). Håll det gärna kort, typ “Fri frakt inom Sverige vid köp över 800 kr exkl. moms. Vi skickar även till övriga nordiska länder – läs mer” Och ha läs mer klickbar (eller annat ord i texten som länk)

    – När jag klicka in på exempelvis http://www.swelash.se/product/bandsurrning-5-ton-5 så står det “Köp fler spara mer – välj 20-pack!” men jag kan ej se hur man tar del av det erbjudandet. Lägger man 20 i korgen blir där ingen rabatt och texten är ej klickbar till något 20-pack.

    På samma produkt står det “För andra volymer, längder och utförande – kontakta oss!” kan vara bra att göra det enkelt för besökaren och göra “kontakta oss” klickbar (antingen till undersida med kontaktformulär eller mailto: med er e-post).

    – Inne på produktsidor visas exempelvis “breadcrumb”-biten “LASTSÄKRING BANDSURRNINGAR SPÄNNBAND 25-35 MM SURRNINGAR” men endast den senare biten är klickbar.

    Kassan:

    – Texten i formuläret är i en väldigt ljusgrå och det är många som inte kommer kunna läsa den. Är bra om den är i hög kontrast till den vita bakgrunden, exempelvis i en svart eller mörkgrå ton.

    #182454
    Swelash
    Medlem

    Tackar för detaljerat svar.
    Jag ska kolla över detta och åtgärda och förtydliga.

    /Tony

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.