Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på vår webshop

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95596
    fridsalls
    Deltagare

    Tacksam för feedback på – vår webshop.

    #119206
    Emil
    Deltagare

    Jag skulle vilja ha större fonter, ja större av det mesta. Texten är så liten så det blir jobbigt att läsa och gör att jag helt enkelt inte orkar läsa den, det gäller speciellt på produktsidorna. Köp-knappen är även den liten och undangömd. Skulle du inte kunna göra sajten lite bredare, eller är den någon speciell tanke med att ha den storleken som du har?
    Annars gillar jag att jag får överblick och ser hela sajten utan att scrolla, men nackdelen blir då som sagt att allt blir så litet.

    #119209
    fridsalls
    Deltagare

    Hej Emil
    Tanken med att ha den mindre är att få mer överblick men håller med att jag kan öka på bredden lite till.

    Finns det någon standard bredd om så vad?
    Rekommenderar fontstorlek?

    tack

    #119210
    Joel
    Deltagare

    En enkel regel är väl att du bör ha minst 11 pixlar, gärna 13 pixlar men absolut helst bör du låta webbläsaren själv ställa in typsnittsstorlek :)

    #119212
    fridsalls
    Deltagare

    Kör typsnittet verdana 8px men ska öka till 10px, har valt mindre storlek för det värsta jag vet är sidor man måste scrolla på hela tiden för att texten är stor.

    Finns det nåt script eller dylikt som gör att webbläsaren ställer in typsnittet?

    Vad har du för sidbredd på din webbshop för den bredden ser bra ut?

    tack

    #119214
    Joel
    Deltagare

    Det kan jag hålla med dig om! Men lösningen borde istället vara att anpassa texten så att det inte blir för många meningar. Två meningar på höjd blir ju inte mycket extra i scroll ;)

    Partykungen.se är anpassad efter 1024px i bredd, vilket är mer eller mindre standard för webbutvecklare. Likasom 11px är standard för typsnitt.

    Jag vet inte exakt hur man gör för att låta webbläsaren själv välja, men det handlar nog om att inte hårdkoda typsnittsstorleken i css. Men då gäller det så klart att ha en design som tillåter det…

    Du får tänka på att det är ju viktigare för besökaren att kunna läsa texten än att det blir störigt att man måste scrolla lite extra. Många med synnedsättning skulle garanterat ha svårt att läsa din text som den är nu.

    #119216
    fridsalls
    Deltagare

    Tack för ditt snabba svar, jag har ändrat till större storlek nu i menyer mm dock ej under produkterna ännu.

    Funderar även på att lägga en köpknapp jämte bilden så kunderna slipper scrolla ner!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.