Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Tacksam för feedback

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94443
    Kia
    Deltagare

    Jag tar tacksamt emot feedback, tankar och åsikter om min webbshop. Positivt såväl som negativt (då gärna konstruktivt). Det är så lätt att bli hemmablind och inte se sådant som med nya och erfarna ögon kan vara självklart.

    Bjuti – Välkommen till Bjuti!

    #109824
    ducedo
    Deltagare

    Spontant känns det som att du måste tydliggöra vad du egentligen säljer. Namnet säger inte särskilt mycket (även om det är en omskrivning av beauty) och bilderna på förstasidan känns för små för att jag direkt ska få en uppfattning om vad som säljs på sidan.

    #109826
    GregerA
    Deltagare

    Undrar hur stora kondomer du kommer att på din sida ducedo? :rolleyes:

    Men jag kan hålla med, de flesta shopar inom skönhet o mode har nog lite mer (och större) bilder, och kanske någon punchline … ofta försöker man ju inte bara sälja produkten, utan ett mycket lyckligare liv. Men annars är sidan ren o snygg, ger ett seriöst intryck. Eftersom jag inte själv konsumerar sådana produkter så har jag svårt att ge mer detaljerad kritik. ;)

    #109832
    ducedo
    Deltagare

    @GregerA 5064 wrote:

    Undrar hur stora kondomer du kommer att på din sida ducedo? :rolleyes:

    Size Does Matter ;)

    Nej, men det är möjligt att jag har fastnat i den stereotypa bilden av skönhetsprodukter där man konstant visar bilder på vackra och glada kvinnor/män. beautyplanet.se visar i högerspalten lite av det jag menar.

    Huvudanledningen till att jag nämnde storleken till bilderna var att jag endast kände igen två stycken. Resterande fyra produkter kunde jag inte urskilja. Om det sedan säger mer om mig än om butiken låter jag vara osagt.

    #109862
    Kia
    Deltagare

    “GregerA”, se detta som ett ypperligt tillfälle att fördjupa dig i genren :)

    “Ducedo”, jag har faktiskt själv tänkt på just storleken på de utvalda produkterna på förstasidan. Dessa är ju tänkta att fungera som ett “skyltfönster” så visst är det viktigt med tydlighet. Ska se vad som kan göras där…

    Fler tankar?

    #109865
    Dan
    Deltagare

    Sidan är enkel och stilren. Mycket lätt att hitta på och inte alls rörig.

    Det jag kan tycka kunde arbetas med är:

    -Headern. Rosa på svart är lite porr eller underkläder för mig. Här är också mycket “oanvänd” yta som borde användas för att sälja istället. Antingen “lägre” header eller använd den till något.

    -Som andra nämnt är produkterna lite små med tanke på ytan du har. Luftighet är bra men inte på bekostnad av att man fattar vad butiken säljer här. Kanske skulle du skriva vad det är du säljer under produktbilderna eller åtminstone visa pris. Då fattar man direkt att det är en butik. Det framgår inte helt idag tycker jag.

    -Som fortsättning på butikspåret det måste bli tydligare. Idag känns det med som en katalog för en grossist av produkterna. Starkare Köp-knappar, priser, produktnamn behövs. Även en slogan/tagline kan göra det tydligare vad du jobbar med. Denna kan användas i headern exempelvis eller i samband med loggan. Jag skulle inte använda “Fri frakt vid 600kr….” nästan som en slogan, det känns fel och dessutom lyfts inte dessa fina förmåner fram när de är layoutade som en slogan under loggan.

    -Färg och liv. Det är lite färglöst idag. Det blir lite obalans på sidan tack vare att du kör loggorna i högerspalt i gråton tills man hovrar över dem. Det gör att sidan blir obalanserad (tycker jag).

    Större produktbilder och att du lyfter fram produkterna tydligare löser mycket av problemet med livlöshet, men kanske kan du jobba med ett färgtema. Rosa kan förekomma i resten av designen också (även om jag själv som sagt inte gillar rosa+svart så mycket). Det skulle nog skapa mer liv och rörelse i sidan utan att den blir rörig.

    #109866
    sailorcap
    Deltagare

    Generellt en fin butik men det som du bör förbättra är att lyfta fram vad det är du säljer lite mer. Typ i headern där det är mkt yta att använda, alternativt minska den som Dan sa. Minskar du den kan du ju köra en relativt stor banner med rullande bilder. Då ser man fort vad sajten handlar om.

    #109882
    Kia
    Deltagare

    Tack så mycket alla!

    “Dan”, vilken utförlig feedback…thanks! Fast porr :)

    Jag håller med i mycket som ni påpekar och ska göra vissa justeringar (som tillåts utan att ändra om helt och hållet).

    Återkommer med en ny och förhoppningsvis förbättrat version inom kort.

    #109902
    patrik1972
    Deltagare

    Hej Kia, måste bara fråga. HUr kan ni skriva ut att ni levererar inom 24 timmar? Är det möjligt?

    #109909
    greger
    Deltagare

    Ytan i headern tror jag också du kan göra mer av, exempelvis tydliga budskap om betalningar, fraktkostnad, trygga köp och certifiering som ökar konverteringen. Lite som hos Sweeties

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.