Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på skarservice.se

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104343
    Sippe
    Deltagare

    Hej!

    Skulle vilja ha lite feedback på vår nystartade webbshop skarservice.se.
    Tycker själv att den inte riktigt ser ut som andra webbshoppar.
    Sen om den helt enkelt är b eller bara enkel, ja det är frågan.

    En sak jag vet inte ser bra ut är att bildstorleken varierar en del, det ska jag ta tag i.
    Finns heller inte överdrivet många produkter men det kommer allteftersom.

    Kan ju berätta att jag är helt grön inom detta med att driva e-handel men försöker att göra så gott som allt själv, än så länge iaf.
    Så ni behöver ju inte vara allt för hårda, även om jag såklart vill veta precis vad ni tycker :)

    Tack på förhand
    // Simon

    #184264
    Jolo
    Deltagare

    Hej, vad kul att du öppnat en butik:)

    Tittade lite och personligen tycker jag att en svart bakgrund inte ser speciellt inbjudande ut i en webbutik, väcker inte så mycket köplust. Typsnitt på rubrik samt utformningen av menyn med enkla streck mellan ser lite hemmabyggt ut. Ser dock att du använder Quickbutik.

    Tror det skulle bli bättre med en vit bakgrund och en meny som ser lite mer arbetad ut.

    Loggans utformning tycker jag ser bra ut :)

    #184251
    Sippe
    Deltagare

    Hej, tack för svaret.

    Svart bakgrund förstod jag nästan skulle komma på tal:)
    Men tycker att överallt så är det vita eller ljusa bakgrunder, och vill prova nått udda och dessutom går ju även vår logotyp i svart, grått och rött.
    Så provar med svart bakgrund tills vidare.

    Menyn gillade jag inte själv heller och har nu bytt ut den till en drop-down meny överst på sidan. Det vart nog minst 100 gånger bättre :D

    Inget annat du tycker behöver åtgärdas?

    Mvh Simon

    #184328
    Jolo
    Deltagare

    Blev mycket bättre med den menyn!

    Byter du bakgrund till en vit eller ljus så kan jag gärna ge mer feedback :D

    Tycker det är för jobbigt att titta på en svart sida, gör att produkterna inte lyfts fram och ser hemmabyggt ut.
    Som jag nämnde tidigare, får ingen köplust eller ens lust att titta vilka produkter som finns, tyvärr.
    Finns antagligen en anledning att de flesta har ljusa bakgrunder :)

    Förresten kan jag inte hitta var ni skrivit ert organisationsnummer.

    #184331
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Håller helt med, mycket bättre med menyn.

    Jag gillar inte alls bakgrunden heller, jobbig att titta på tycker även jag och ingen/väldigt liten köplust. Vilket är tråkigt då det verkligen är trevliga produkter.

    Även bilderna behövs det jobbas lite med. Produkterna är verkligen trevliga men bilderna gör dom inte rätt tycker jag.

    Du kanske ska sälja lack till dina produkter som är obehandlade tänker jag (om man får skicka detta utan att det räknas som brandfarligt??). Skulle jag köpa https://skarservice.se/front-page/gravyrtavla-wtf-wine så skulle jag köpt till lack till exempel. Vill inte behöva åka till en annan affär för att köpa detta separat.

    @Jolo 90861 wrote:

    Blev mycket bättre med den menyn!

    Byter du bakgrund till en vit eller ljus så kan jag gärna ge mer feedback :D

    Tycker det är för jobbigt att titta på en svart sida, gör att produkterna inte lyfts fram och ser hemmabyggt ut.
    Som jag nämnde tidigare, får ingen köplust eller ens lust att titta vilka produkter som finns, tyvärr.
    Finns antagligen en anledning att de flesta har ljusa bakgrunder :)

    Förresten kan jag inte hitta var ni skrivit ert organisationsnummer.

    #184350
    Sippe
    Deltagare

    Tack för era svar!

    Har nu bytt till vit bakgrund, (skadar ju inte att testa) och tycker faktiskt inte att det vart så tokigt :p

    Organisationsnummer hade jag helt missat, men är nu tillagt :)

    Ang. bilderna vet jag att dom inte är hundra. Vill ju hålla kostnaderna nere så här i början så jag fotar allt själv. Men har ju dock ingen direkt kunskap om hur man får bra produktbilder, mer än vad jag läst på nätet.
    Är jag helt enkelt en kass fotograf :rolleyes: eller finns det något “enkelt” jag borde göra för att få dom bättre?

    Lack är inget vi har tänkt att sälja. Dock kan vi ju anpassa våra produkter efter ett specifikt önskemål från kunden. Om man t.ex. vill ha en produkt klarlackad.
    Men det kanske inte framgår tillräckligt tydligt?

    Mvh Simon

    #184351
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ser mycket bättre ut nu tycker jag. Men kan du inte centrera produkterna på första sidan? Sen lite konstigt ut nu.

    Fortsätt ta bilder själv. Du kan absolut ha bilder i “riktiga miljöer” som typ framför en brasa eller så, men inte som första bild anser jag utan bara inuti produkten som typ bild 2.

    Efter du plåtat själv så skickar du in bilden/bilderna för redigering av bakgrunden och kanske vill du att dom lägger till skugga och spegelbild mot en yta (jag gör det för det tycker jag är snyggt).

    Du kan skicka till dessa (har inte testat andra så kan inte rekommendera andra, men det kanske andra e-handlare kan göra):

    https://www.urklipp.se/

    https://support.pixelz.com/hc/sv

    https://www.weclip.se/

    Man brukar få 3-5 bilder gratis, så skicka in till alla 3 (olika bilder till alla) så behöver du kanske inte betala något direkt. Sen väljer du den du tycker var bäst och kör på den i framtiden.

    Efter du fått tillbaka bilderna krymper du ner storleken på bilderna till den storleken du vill ha genom detta programmet:

    https://pixlr.com/editor/

    Jag brukar köra typ 900 i bredd, höjden blir vad den blir

    Sen efter detta krymper du ner storleken på bilden (mängden data eller hur man nu förklarar det) och det gör du med detta programmet:

    http://optimizilla.com/

    Sen skriver du Alt-text på alla dina bilder i din plattform (om din hemsida kan detta vill säga). EDIT: Ser att du kör med Quickbutik så du kan ha Alt-text där i dina bilder!

    Sen är du klar. Du kommer ha snygga bilder och sen kommer google (och dina kunder) älska din sida som kommer vara snabb och SEO klar.

    Det behöver inte kosta många kronor att få till bra bilder på sin sida.

    Lycka till.

    @Sippe 90897 wrote:

    Tack för era svar!

    Har nu bytt till vit bakgrund, (skadar ju inte att testa) och tycker faktiskt inte att det vart så tokigt :p

    Organisationsnummer hade jag helt missat, men är nu tillagt :)

    Ang. bilderna vet jag att dom inte är hundra. Vill ju hålla kostnaderna nere så här i början så jag fotar allt själv. Men har ju dock ingen direkt kunskap om hur man får bra produktbilder, mer än vad jag läst på nätet.
    Är jag helt enkelt en kass fotograf :rolleyes: eller finns det något “enkelt” jag borde göra för att få dom bättre?

    Lack är inget vi har tänkt att sälja. Dock kan vi ju anpassa våra produkter efter ett specifikt önskemål från kunden. Om man t.ex. vill ha en produkt klarlackad.
    Men det kanske inte framgår tillräckligt tydligt?

    Mvh Simon

    #184355
    Jolo
    Deltagare

    Mycket bättre med ljus bakgrund, nu lyfts bilderna fram på ett helt annat sätt:)

    Tycker produktsidorna ser bra ut.

    På startsidan håller jag med om de översta bilderna.
    Kan du inte separera dem så det blir lite mellanrum mellan dem och sätta en ram runt varje bild.

    Texten ” Välkommen till skärservice.se
    Här hittar du dekorationer, skyltar och andra unika metallprodukter.”
    är skriven i kursiv stil och jag tror det är bättre att inte ha detta på en sådan inledningstext.

    Startsidan ser även lite naken ut, du skulle kunna prova att tex lägga ljust gråa fält runt hela sidan..svårt att förklara.
    Alltså att själva webbutiksbakgrunden är vit men att den ligger mot en bakgrund som har en något mörkare nyans…ser nu att Ehandels sida ser ut som jag menar :) En sida på en sida :D

    #184429
    Sippe
    Deltagare

    Tack ännu en gång för era svar. Har nu efter mycket om och men lyckats gjort en del ändringar på hemsidan.

    Angående att centrera produkterna så går tyvärr inte det. Men håller på att kolla upp möjligheten att kunna ha bilder m.m längst vänsterkanten.

    Vad gäller att sidan ser naken ut har jag fått till en nyansskillnad i bakgrunden runt själva produkterna. Mer än så kan jag inte göra i nuläget, men vart mycket bättre tycker jag.

    En fråga, framgår det tydligt att vi kan tillverka efter kundens egna önskemål?

    Mvh Simon

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.