Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Feedback & Kritik

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2017-12-19, 14:05
Ny medlem
ehandel.io
DIW
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 2
Pooya is on a distinguished road
Thumbs down Klarna försöker blåsa mig på 20.000kr

Hej alla,
Jag behöver verkligen hjälp här. Klarna försöker blåsa mig på 20.000kr.
Jag fick 2 ordrar värda 20.000kr.
Jag beställde och betalade för ordrarna så att min grossist kan skicka de snabbt.
Betalningarna var godkända enligt Klarna då men när jag kollade mejlen dagen efter så såg jag att de hade skickat en ”stop request” pga ”förhöjd risk”.
Jag kontaktade min grossist och transportörerna samma dag men dagen efter hade kunden redan hämtat ut den.
Jag skickade spårningsnumren och allt Klarna hade begärt. Jag fick betalt för ordrarna och nu cirka en månad efter händelsen har de skickat en faktura för de ordrarna.
Jag bestred fakturan. Sedan kontaktade jag kundtjänsten och nu ljuger de om att de inte fick spårningsnumren när jag kom med bevis om att jag hade lämnat spårningsnummren så säger de att jag borde inte ha ”aktiverat ordern”.
Det finns mycket mer detaljer men jag tänker inte ta eran tid mer än så.
Vad mer tycker ni borde jag göra?
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2017-12-20, 09:10
Senior Medlem
www.reservdelsshopen.se
VX Engineering
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 657
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

Är inte det här baksidan av nyttan med klarna? Att sånt här kan hända och man får ha med det i beräkningarna?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-03-22, 14:34
Ny medlem
https://autojobb.nu
Autojobb
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 8
autojobb is on a distinguished road
Standard

Har du kontaktat Klarna?

Senast redigerad av autojobb den 2018-04-03 klockan 06:21.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-08-01, 21:18
Ny medlem
ehandel.io
DIW
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 2
Pooya is on a distinguished road
Standard

Hej,
Ärendet är löst. Klarna hanterade det hela på ett bra sätt till slut.
Svara med citat
Svara

Taggar
bedrägeri, betalning med faktura, klarna

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Rapunzel of Sweden söker:
Webbdesigner/Art Director
eValent Group AB söker:
Säljare av e-handelslösningar
Svenskt bolag inom försäljning av barnkläder (konfidentiellt) söker:
Online Content Editor, Finsktalande