Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Feedback & Kritik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 19:37
Nyfödd
Invine.se

Reg.datum: Sep 2011
Standard Feedback på våran butik

Jag och n0rdin har suttit och fixat lite med våran butik som vi kommer lansera inom några veckor. Så tänkte om ni hade lust att ge lite feedback vad ni tycker vad som är bra och mindre bra.

Här kommer länken iallefall.
http://rivve.se

*Bara exempel produkter som ligger uppe, samt kommer den flyttas till ett annat webbhotell och domännamn så den kommer inte vara seg som sirap senare.*
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 22:29
Medlem
www.sportstolen.se

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rivve Visa inlägg
Jag och n0rdin har suttit och fixat lite med våran butik som vi kommer lansera inom några veckor. Så tänkte om ni hade lust att ge lite feedback vad ni tycker vad som är bra och mindre bra.

Här kommer länken iallefall.
http://rivve.se

*Bara exempel produkter som ligger uppe, samt kommer den flyttas till ett annat webbhotell och domännamn så den kommer inte vara seg som sirap senare.*

En standard prestashop typ?

Vad ska ni sälja?
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 22:43
Novis
www.invine.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av info@sportstolen.se Visa inlägg
En standard prestashop typ?

Vad ska ni sälja?

Oj här var vi visst positiva!. Jag tycker inte att sidan e lik en standard prestashop alls faktiskt!
Kom gärna med konstruktiv kritik istället för bara kritik, detta är våran första webshop och vi är helt nya inom det här området!

Datorer,Datorkomponenter och kringutrustning, med en inriktning mot gaming

Senast redigerad av n0rdin den 2011-10-01 klockan 23:29.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:31
Senior Medlem
ingen

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av n0rdin Visa inlägg
Oj här var vi visst positiva!. Jag tycker inte att sidan e lik en standard prestashop alls faktiskt!

Det är standard med några färgbyten. Att ge feedback på det är svårt.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:38
Nyfödd
Invine.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bloggus Visa inlägg
Det är standard med några färgbyten. Att ge feedback på det är svårt.
Dock så kommer vi hålla det orginal i början för att se till så att det är stabilt medans vi jobbar fram en nyare design.
Sen att ni kommer hit och skriver när vi ber om feedback, då skriver ni några ord som är dåligt formulerade utan någon konstruktiv kritik, det är inte feedback.

Har ni inte något vettigt att säga som gäller tråden så behöver ni inte posta.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:45
Medlem
www.sportstolen.se

Reg.datum: Jun 2010
Standard

okidoki.

klickar man på live chat så borde den länken öppnas i nytt fönster, för nu måste man klicka typ 3 snabba klick för att komma tillbaka till sidan om man nu inte ville chatta.

finns inget org nummer utskrivet.

lägg till i varukorgen ser skumt ut på firefox 6

det va vad jag hittade just nu,

Säg till igen när sidan är färdig och redo att gå live så blir det lättare.

Peace out
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:48
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Vad vi ser är en webshop som är långt ifrån färdig, allt som finns är produkter som inte skall finnas där sedan, diverse uppgifter som inte är kompletta och en ganska försiktig design. Vad skall vi liksom ge feedback på? De bedårande innovativa produkttexterna? Det är jättesvårt att ge feedback på halvfärdiga projekt eftersom det mesta handlar just om hur allt harmoniserar.

Men OK, något hittar jag väl. Stryk den där raden "Skatt" i kundvagnen, den förvirrar bara. I kassan dyker det här upp: "Genom att kryssa ur denna kundvagn kan du samla upp till 42 lojalitetspoäng som kan omvandlas till en kupong av 8,40 kr" och jag fattar ingenting. Ta bort är mitt råd, eller ge mig 2% lägre pris på en gång. Och så vill jag kunna beställa utan att registrera mig, och definitivt se vilka betalningsmetoder som finns innan jag ens överväger att skriva in vad jag heter.
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:52
Nyfödd
Invine.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av info@sportstolen.se Visa inlägg
okidoki.

klickar man på live chat så borde den länken öppnas i nytt fönster, för nu måste man klicka typ 3 snabba klick för att komma tillbaka till sidan om man nu inte ville chatta.

finns inget org nummer utskrivet.

lägg till i varukorgen ser skumt ut på firefox 6

det va vad jag hittade just nu,

Säg till igen när sidan är färdig och redo att gå live så blir det lättare.

Peace out
Yes jo, ska dock integrera live-chatten med sidan så den ligger rätt till, Org nummer är inte utskrivet eftersom vi håller på att starta företaget.

"Lägg till i varukorgen" ser inte skum ut för mig iallefall och kör Firefox 6
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-10-01, 23:56
Nyfödd
Invine.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Vad vi ser är en webshop som är långt ifrån färdig, allt som finns är produkter som inte skall finnas där sedan, diverse uppgifter som inte är kompletta och en ganska försiktig design. Vad skall vi liksom ge feedback på? De bedårande innovativa produkttexterna? Det är jättesvårt att ge feedback på halvfärdiga projekt eftersom det mesta handlar just om hur allt harmoniserar.

Men OK, något hittar jag väl. Stryk den där raden "Skatt" i kundvagnen, den förvirrar bara. I kassan dyker det här upp: "Genom att kryssa ur denna kundvagn kan du samla upp till 42 lojalitetspoäng som kan omvandlas till en kupong av 8,40 kr" och jag fattar ingenting. Ta bort är mitt råd, eller ge mig 2% lägre pris på en gång. Och så vill jag kunna beställa utan att registrera mig, och definitivt se vilka betalningsmetoder som finns innan jag ens överväger att skriva in vad jag heter.
Jo betalningsmetoderna finns dock är dom som sagt inte komplett fast kommer faktura/kortbetalning/förskottsbetalning.

Kommer nog behålla bonussystemet dock ska de göras om, som de ser ut nu är det ganska förvirrande.

Får tacka för lite riktig kritik!

All kritik är bra kritik
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 12:15
Senior Medlem
www.Gand.nu

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Det är svårt att ge konstruktiv kritik, men ärligt har ni lagt ut en massa tid och endast fått till stånd detta. Så rekommenderar jag att ni lägger tiden på det ni kan och köper in det ni inte kan. Så fungerar nationalekonomin, folk skall göra det de gör bäst och smidigast. På detta vis blir slutresultatet bäst och det går minst arbetstimmar åt.

Ärligt sagt, det ni har åstadkommit hittills skulle jag slänga ihop på någon timme.

Kolla in min webbutik om ni vill se hur man kan modifiera ett standard prestashop tema: http://www.gand.nu

Nuvarande: Prestashop 1.3.0
Kommande: Prestashop 1.4.5
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är