Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Feedback & Kritik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 15:20
Nyfödd
www.gearit.se
Wallaby webbprojekt
@gearitse

Reg.datum: Feb 2012
Nandor78 is on a distinguished road
Standard Önskar feedback..

Hej gott folk!
Är ganska ny här och har dragit igång en butik för ca 14 dagar sen.
Skulle vara kul om ni vill ge lite feedback på min skapelse.
Billiga iPhone skal och fodral

Håll inte igen på krutet - I can take it! *duckar*
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 15:25
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Reg.datum: Jan 2011
skinza.se is an unknown quantity at this point
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nandor78 Visa inlägg
Hej gott folk!
Är ganska ny här och har dragit igång en butik för ca 14 dagar sen.
Skulle vara kul om ni vill ge lite feedback på min skapelse.
Billiga iPhone skal och fodral

Håll inte igen på krutet - I can take it! *duckar*
Ta bort piratkopior. Dvs. skal med "Apple" eller "Iphone" på.
  #3 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 16:20
Nyfödd
www.gearit.se
Wallaby webbprojekt
@gearitse

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av skinza.se Visa inlägg
Ta bort piratkopior. Dvs. skal med "Apple" eller "Iphone" på.
Intressant feedback. Nu är jag ju knappast den enda butiken som erbjuder iPhone skal med apple loggan eller "iPhone" text på men jag ska absolut se över det. Jag tänker inte hänga ut vilka det är, det kan du nog snabbt hitta och förmodligen känner du redan till dom.
Inget annat konkret du kan komma på? Du som har erfarenhet av produkterna
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 16:30
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Standard

Citat:
Intressant feedback. Nu är jag ju knappast den enda butiken som erbjuder iPhone skal med apple loggan eller "iPhone" text på men jag ska absolut se över det. Jag tänker inte hänga ut vilka det är, det kan du nog snabbt hitta och förmodligen känner du redan till dom.
Inget annat konkret du kan komma på? Du som har erfarenhet av produkterna
Nej jag vet att det finns överallt. Men sjunk inte till deras nivå
iphoneskal är det värsta exemplet som säljer piratkopior. De säljer falska Gucciskal för 1000kr. Hur illa är inte det?

Tycker annars att det ser bra ut!
  #5 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 17:13
Nyfödd
www.gearit.se
Wallaby webbprojekt
@gearitse

Standard

Citat:
Nej jag vet att det finns överallt. Men sjunk inte till deras nivå
iphoneskal är det värsta exemplet som säljer piratkopior. De säljer falska Gucciskal för 1000kr. Hur illa är inte det?

Tycker annars att det ser bra ut!
Jag instämmer helt att det är fult med Gucci kopior för 1000kr, jag anser dock att det är en helt annan nivå av affär.
iPhoneskal4u har enkla värderingsgrunder där vi erbjuder snygga och kvalitativa skal och fodral till bra priser. Vi har ingen avsikt att vilseleda våra konsumenter med några som helst varumärken.

Ja finner också Skinzas Twitter konversation intressant, som ägde rum för ca 4 dagar sedan, det visar att Skinza har större problem med detta än vad vi har
Kanske därför du spontant reagerade på detta i vår butik?
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 17:32
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Standard

Citat:
Jag instämmer helt att det är fult med Gucci kopior för 1000kr, jag anser dock att det är en helt annan nivå av affär.
iPhoneskal4u har enkla värderingsgrunder där vi erbjuder snygga och kvalitativa skal och fodral till bra priser. Vi har ingen avsikt att vilseleda våra konsumenter med några som helst varumärken.

Ja finner också Skinzas Twitter konversation intressant, som ägde rum för ca 4 dagar sedan, det visar att Skinza har större problem med detta än vad vi har
Kanske därför du spontant reagerade på detta i vår butik?
Genom att ni säljer skal med Apples logga på tror kunden att de är producerade av Apple.

Just nu säljer vi ett antal produkter som ligger i gråzonen; skal som vi inte kan bevisa är äkta. Därför kommer vi att ta bort dessa till vår nya butik som vi håller på och jobbar för fullt med.

Nej, jag tycker att ni har större problem med tanke på att ni inte verkar inse att ni säljer piratkopierade varor. Vi vet att vissa av våra varor ligger i gråzonen och därför kommer vi att ta bort dessa ur vårt sortiment.

Att jag reagerade så beror helt enkelt på att jag är trött på alla piratkopior som florerar runt.
  #7 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 18:00
Björn Fs avatar
Nyfödd
offleash.se
Adcanis Internethandel

Reg.datum: Jan 2012
Björn F is on a distinguished road
Standard

Varför har du iPhone 5 som kategori? Eller ja, jag förstår varför du har det men jag tycker inte att du borde ha det. Jag, och förmodligen väldigt många andra, tycker att det är sjukt irriterande när man går in på något bara för att se att "här kommer det finnas när det släpps".
  #8 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 18:07
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
Varför har du iPhone 5 som kategori? Eller ja, jag förstår varför du har det men jag tycker inte att du borde ha det. Jag, och förmodligen väldigt många andra, tycker att det är sjukt irriterande när man går in på något bara för att se att "här kommer det finnas när det släpps".
Håller med på den punkten.
Folk som inte vet att iPhone 5 inte är släppt skulle det vara väldigt frustrerande.
  #9 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 18:10
Nyfödd
www.gearit.se
Wallaby webbprojekt
@gearitse

Standard

Citat:
Genom att ni säljer skal med Apples logga på tror kunden att de är producerade av Apple.

Just nu säljer vi ett antal produkter som ligger i gråzonen; skal som vi inte kan bevisa är äkta. Därför kommer vi att ta bort dessa till vår nya butik som vi håller på och jobbar för fullt med.

Nej, jag tycker att ni har större problem med tanke på att ni inte verkar inse att ni säljer piratkopierade varor. Vi vet att vissa av våra varor ligger i gråzonen och därför kommer vi att ta bort dessa ur vårt sortiment.

Att jag reagerade så beror helt enkelt på att jag är trött på alla piratkopior som florerar runt.
Det är tydligt att du är besvärad av konversationen som du haft på Twitter och att du snabbt analyserar andra butiker efter liknande problem men du behöver inte oroa dig. Dina kunder köper iPhone skal med Arsenal logga på för att dom tycker de är snygga och för att dom håller på laget, inte för att dom tror att Arsenal eller Arsène Wenger har gjutit dom Problemet ligger inte i Skinzas produktsortiment, det ligger i att Skinza går till försvar och sprider vidare en oro kring ett problem som inte är av vikt. I stället för att göra en stor sak av detta så borde du kanske vända dig om och agera mot rätt håll, jag är helt övertygad om att du kan finna en och annan "gråzon" även där om du bara letar, även om jag tycker att det är meningslöst att ens lägga energi på.
Om jag vore som dig så hade jag inte ens lagt ner tid på att besvara den formen av kritik, speciellt eftersom kritikern själv inte kan bevisa att hans produkter är äkta. Vi kan ju också lita på våra leverantörer, eller hur?

Detta blev lite väl "off topic" så jag föreslår att du skapar en ny tråd någon annan stans för att fortsätta diskussionen.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2012-04-26, 18:15
Per Nilssons avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.knivhuset.com
Nilssons Partihandel AB
@Knivkungen

Reg.datum: Aug 2010
Per Nilsson will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via Skype™ till Per Nilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
Fast det är egentligen inte helt fel att skapa lite buzz och ranka upp på kommande produkter.

Självklart ska man göra det med finess och stil.

Jag tycker inte att man ska ha dem i kategorin. Ska man skriva och buzza om IP5 så ska man göra det via en nyhetssida på sajten eller liknande.

Taggar
feedback

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är