Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Feedback & Kritik

Visa resultat för omröstning: Vilken produktlistning gillar du bäst, och för dig att vilja handla
Gardenhomes listning 3 42.86%
Swecats listning 4 57.14%
Antal röster: 7. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 19:35
Kodmyrans avatar www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
Inventarie på Ehandel.se

Reg.datum: Mar 2009
Standard rösta på produktlistning

Vi gjorde precis om SweCat, men jag vet inte om jag gillar prodlistningen, så jag tänkte be er rösta.

alt 1 är denna listningsvariant Eldfat & Oljelampor till bra pris - Gardenhome.se

alt 2 är denna listningsvariant Klösträd & Klösmöbler för Katt- SweCat kattbutik

Vilken föredrar du och varför?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 19:48
Parvelitos avatar shop.parvelito.se
Inventarie på Ehandel.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Alt 2. Jag gillar stora bilder på sådant där bilder är väsentligt. Och skall man köpa Eldfat är bilderna väsentligt. Jag söker alltid av först med utgångspunkt på bilderna efter det jag skall ha, att läsa är jobbigt i förhållande till att känna igen bilder.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 19:51
Juliuss avatar Ehandel.se
Chefredaktör

Reg.datum: Mar 2010
Standard

alt 1 fast utan de första fem där. Det under är rent och snyggt med stora bilder. Två kolumner är förvirrande för ögonen.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 20:13
ingen
Ny medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Jag tycker att alternativ 1 är bäst. Det finns lite mer färg med oranga knappar och ingen extra spalt längst ut till höger med massa plotriga små bilder som ser ut som reklamen som brukar finnas på bloggar. Alternativ 1 känns lite mer modern helt enkelt.

Men, mellan toplistan och resten av produkterna i alternativ 1 så finns det en dropdown för att ställa in hur många produkter man vill se samtidigt. Grejen är att dropdown:en heter "Sortera", borde den inte heta "Visa", eller "Visningsalternativ" eller något sådant?

///Kalle
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 22:43
GregerAs avatar www.electrokit.com
Moderator

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Inte helt lätt att välja.

För produkter där utseendet är en väsentlig faktor så tycker jag definitivt att matrisvisningen är att föredra. Även på en framsida så ser det snyggare ut med en matrisvy.

Listvyn passar bättre för lite tråkigare produkter (typ mina då) och i kategorivyerna.

Jag skulle kunna tänka mig att mixa beroende på vilken kategori det är.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-05-21, 09:07
Inventarie på Ehandel.se

Standard

Jag håller på och förbereder en a/b test med det för att se vilket som verkar vara effektivast. Återkommer om och när jag lyckas få ett resultat.
tills vidare rösta på
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-05-21, 09:21
Monys avatar moasling.se
Har Ehandel.se som hobby

Reg.datum: Apr 2010
Skicka ett meddelande via MSN till Mony Skicka ett meddelande via Skype™ till Mony
Standard

Jag tycker nog alternativ ett. Texten är tydligare och lite fetare. Raderna är raka och ger ett lättöverskådligt intryck. Det är lätt att följa med ögonen dit man ska.

Tvåan är lite för luftig och på vissa sidor känns det som om det "hänger i luften".

(fast när man klickat ett tag på alt 2 så har man vant sig, hehe)
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-05-21, 09:43
fredde_rs avatar under uppbyggnad
Nyfödd

Reg.datum: Jan 2010
Standard

håller med Greger.
Jag tycker att båda är bra men dem är beroende av vad för slags produkt som ska visas

alt 1: produkter som "kräver" en förklarande text och samt bekvämare för ögat.

alt 2: produkter som "kräver" liten eller ingen förklarande text. något ansträngande men ger bättre överblick på produkter med (små) förändringar

om du kan reducera mängden text ute i produktlistningen för alt 2 så finns det inget mer att göra

En sak jag la märkte till är titlarna i dina kategorier på swecat. Jag upplever det något för repetativt/onödigt att drygt hälften startar med katt-/hund-. Dom är redan indelade i just katt/hund...

lägger ingen röst eftersom jag gillar båda
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-05-21, 09:45
Inventarie på Ehandel.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredde_r Visa inlägg
håller med Greger.

En sak jag la märkte till är titlarna i dina kategorier på swecat. Jag upplever det något för repetativt/onödigt att drygt hälften startar med katt-/hund-. Dom är redan indelade i just katt/hund...
Har du hört talas om sökmotoroptimering och sökord? där har du svaret och kategorititlarna kommer absolut inte att ändras hur repetitivt det än är. samma sak mängden text i alt 2 är den stora sökmotormässiga nackdelen med den

Senast redigerad av Kodmyran den 2010-05-21 klockan 09:51.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-05-21, 11:25
Inventarie på Ehandel.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
Har du hört talas om sökmotoroptimering och sökord? där har du svaret och kategorititlarna kommer absolut inte att ändras hur repetitivt det än är. samma sak mängden text i alt 2 är den stora sökmotormässiga nackdelen med den
....och jag insåg nu när jag läste igenom svaret några timmar senare att det kan tolkas som väldigt kaxigt och elakt. Det var inte så det var menat Fredde utan jag skrev bara snabbt ner en förklaring. Hoppas du inte tog illa upp för det vara absolut inte tanken
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är