Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Kritik på webshop för posters

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101392
    Littlebernard.se
    Deltagare

    Hej

    Vi är alldeles nystartade (ett par dagar) och jag skulle väldigt gärna höra lite konstruktiv kritik på vår webshop. Lite info:

    * WordPress med Woocommerce
    * Yoast SEO
    * Hostad på bitcloud.se
    * Payson kort och faktura

    Mvh
    Jerry Malmström

    #172735
    Littlebernard.se
    Deltagare
    #172765
    Gienasek
    Deltagare

    325kr för en affisch låter dyrt :P

    #172766
    tomped
    Deltagare

    Hej Jerry,

    Gillar designen, men det finns mycket att jobba med i övrigt.

    – Massa SEO on-page, som meta titlar, produkternas titlar (t.ex en produkt som heter “Siffror” säger inte Google så mkt när det indexeras), mer omfattande produktbeskrivningar osv. Kika på forumet, då jag vet att det finns en SEO-tråd med massa tips som är guld värda i uppstartsfasen.
    – Miljöbilder (vill gärna se hur de ser ut utöver de 3D-liknande produktbilderna som pryder varje produktsida).
    – Ändra GRATIS FRAKT omgående. I var och varannan tråd nämns detta och “Fri frakt” eller liknande är mer passande.
    – Organisationsnummer saknas (t.ex på Om oss-sidan)
    – Håller med Gienasek om att priserna är otroligt saftiga, men antar att det finns en anledning till detta. För att någon ens ska överväga att välja er bör ni nog vara tydliga med varför man ska välja er (hög kvalitet?, något speciellt material? eller vad det nu kan vara som drar upp priserna).

    #172767
    Parvelito
    Deltagare

    Några saker.

    Det är inte snällt att skriva en massa text med ganska ljust grå färg på vit bakgrund. Jag ser inte vad det står (och jag kollade synen så sent som idag, det var inte fel på den).

    Om man kan lägga till egen text vore det ju väldigt bra om man kunde se var den hamnar någonstans på planschen…

    Gratis frakt finns inte, men fri frakt eller fraktfritt går bra.

    Istället för att bara skriva “ram ingår ej” så skulle ett tips vara att sälja ramar också.

    Generellt tycker jag att prisbilden är väldigt hög för de här produkterna. Man kan t.ex. köpa signerade litografier av ganska erkända konstnärer för lägre priser än dina affischer på nätet.

    #172770
    Littlebernard.se
    Deltagare

    @tomped 74996 wrote:

    Hej Jerry,

    Gillar designen, men det finns mycket att jobba med i övrigt.

    – Massa SEO on-page, som meta titlar, produkternas titlar (t.ex en produkt som heter “Siffror” säger inte Google så mkt när det indexeras), mer omfattande produktbeskrivningar osv. Kika på forumet, då jag vet att det finns en SEO-tråd med massa tips som är guld värda i uppstartsfasen.
    – Miljöbilder (vill gärna se hur de ser ut utöver de 3D-liknande produktbilderna som pryder varje produktsida).
    – Ändra GRATIS FRAKT omgående. I var och varannan tråd nämns detta och “Fri frakt” eller liknande är mer passande.
    – Organisationsnummer saknas (t.ex på Om oss-sidan)
    – Håller med Gienasek om att priserna är otroligt saftiga, men antar att det finns en anledning till detta. För att någon ens ska överväga att välja er bör ni nog vara tydliga med varför man ska välja er (hög kvalitet?, något speciellt material? eller vad det nu kan vara som drar upp priserna).

    Tack så mycket!

    – Jag jobbar med SEO, men det är svårt :)
    – Miljöbilder kommer, vi ska knäppa lite i helgen.
    – Jag ska plocka bort “gratis” genast, har inte tänkt på det…
    – Hur kan jag ha missat att lägga ut orgnr?
    – Jag tycker inte priserna är höga, man betalar ju inte för papper och bläck utan för den tid vi har lagt ner på att skapa alla posters. De är ju helt unika för vår sida. Jämför man med våra konkurrenter så ligger vi ganska lågt.
    Jag ska fundera på hur man ska beskriva varför det är “dyrt”…

    #172771
    Littlebernard.se
    Deltagare

    @Parvelito 74997 wrote:

    Några saker.

    Det är inte snällt att skriva en massa text med ganska ljust grå färg på vit bakgrund. Jag ser inte vad det står (och jag kollade synen så sent som idag, det var inte fel på den).

    Om man kan lägga till egen text vore det ju väldigt bra om man kunde se var den hamnar någonstans på planschen…

    Gratis frakt finns inte, men fri frakt eller fraktfritt går bra.

    Istället för att bara skriva “ram ingår ej” så skulle ett tips vara att sälja ramar också.

    Generellt tycker jag att prisbilden är väldigt hög för de här produkterna. Man kan t.ex. köpa signerade litografier av ganska erkända konstnärer för lägre priser än dina affischer på nätet.

    Tack för din input!

    – Texten kanske kan göras lite mörkare, men du är faktiskt den första som säger att den inte går att läsa. Jag tweakar lite…
    – Vilken produkt menar du? De flesta man kan göra personliga byter man ju ut en befintlig text?
    – Det är uppfattat! Gratis=Dåligt… :)
    – Ramar är inget vi vill sälja, men en länk till ikeas ram-avdelning kan man ju klämma in.
    – Det finns alltid dom som är billigare, men ser man till våra konkurrenter (som säljer egendesignade, personliga posters) så ligger vi lågt, men som jag sa här ovan så ska jag fundera på hur jag får fram varför…

    #172772
    Parvelito
    Deltagare

    @Littlebernard.se 75002 wrote:

    Tack för din input!

    – Texten kanske kan göras lite mörkare, men du är faktiskt den första som säger att den inte går att läsa. Jag tweakar lite…
    – Vilken produkt menar du? De flesta man kan göra personliga byter man ju ut en befintlig text?
    – Det är uppfattat! Gratis=Dåligt… :)
    – Ramar är inget vi vill sälja, men en länk till ikeas ram-avdelning kan man ju klämma in.
    – Det finns alltid dom som är billigare, men ser man till våra konkurrenter (som säljer egendesignade, personliga posters) så ligger vi lågt, men som jag sa här ovan så ska jag fundera på hur jag får fram varför…

    Jag hittade någon bröllopstårta där det fanns plats för 10 tecken som jag inte riktigt förstod var de skulle hamna…

    När det gäller ramar så är väl kanske inte IKEA:s ramavdelning så kul. Jag tänkte mer på att det för era kundgrupper kanske finns ett stort mervärde i att man får en färdig produkt att hänga upp, utan krångel som det blir om ram skall skaffas och det hela skall sättas ihop.

    När kontoret/ receptionen/sammanträdesrummet/väntrummet skall fräschas upp så köper man gärna färdigt och nöjer sig med att slå i spiken själv.

    #172775
    DanielLiden
    Deltagare

    Shoppen ser seriös och snygg ut.

    Personligen tycker jag den är för grå och jag saknar som redan nämnts miljöbilder med konsten utplacerad. Angående prisbilden så har jag full förståelse för vad de kostar men då får ni se över hur de presenteras, t.ex så skulle jag inte använda ordet “poster”. Tryck, konst eller tavla är mycket bättre. Dessutom så tror jag ramar är ett måste, dessa kan ni också ta bra betalt för.

    Till sist så blir jag ganska irriterad när jag klickar på en produkt där det står 250kr men sen när jag skall lägga den i kassan står det 300kr. Jag fattar att det är från 250kr men att produkten ökar i pris via ett klick gör att jag blir skraj för vad det kommer att kosta när jag kommer till kassan. Gör tvärtom istället, visa minsta pris på produktsidan istället så blir man positivt överraskad.

    #172780
    SimonForslund
    Deltagare

    Du bör kolla på w3 total cache, din sida laddar väldigt segt…
    Website speed test

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.