Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback e-handel med kläder

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101481
    CHLukas
    Deltagare

    Min nya e-handel – jag skulle uppskatta kritik och feedback från er erfarna e-handlare.

    #173327
    danielja
    Deltagare

    Hej!

    Såg på sidan att ni har 2-4dagar MAX 5dagar internationellt, vilket bolag använder ni då?
    Letar nämligen själv efter någon som leverar snabbare än Posten!

    //
    Daniel

    #173328
    sanmic
    Deltagare

    @danielja 75668 wrote:

    Hej!

    Såg på sidan att ni har 2-4dagar MAX 5dagar internationellt, vilket bolag använder ni då?
    Letar nämligen själv efter någon som leverar snabbare än Posten!

    //
    Daniel

    Min gissning är UPS, dem når dem flesta (kanske alla) ställen på jorden inom 5 dagar.
    Fedex stod oxå med på deras hemsida, dem är nog också snabba lösningar för den som behöver.

    Fri frakt vid kör över $100 låter dock inte helt ekonomiskt i kombo med UPS eller Fedex.

    #173358

    Spontant riktigt snyggt.
    Jag tycker personligen helheten mellan hemsida-Instagram-Facebook är viktig, framförallt när ni ska bygga varumärke. Viss segmentering dem emellan är att föredra enligt mig. Kanske ska instagram vara mer fokuserat mot “behind the scenes” och Facebook handlar mer om att pressa produkter/kampanjer?

    Facebooksidan er lite halvslö ut, dessutom är det i stor utsträckning samma bilder på hemsidan, Instagram och Facebook.

    Exempelvis denna typ av bild tycker jag är klockren för Instagram:
    http://concretehumanity.com/wp-content/uploads/2013/12/about1.jpg

    Jag tycker det är extremt viktigt att snabbt kunna hitta företaget bakom hemsidan, så man inte skickar pengar till något obskyrt brevlådeföretag. Tycker det bör stå företagsuppgifter (Org/VAT-nr) mm under “about us”, kanske även i er footer.

    På startsidan under our story skriver ni “We wanted to make simple, stylish and cheap t-shirts”. Är cheap verkligen ett bra ord? Skickar kanske fel signaler? “affordable” är kanske mer lämpligt? samma på svenska, där använder ni “billig”, som i “billigt skräp”…

    Jag kom in på er USA-sida, fast jag har svensk IP-nummer. Detta borde hemsidan kunna känna igen och åtgärda?

    Trots att jag är inne på svenska sidan så står priser i USD. Känns så där. Svårt att veta växelkurs och de flesta kortföretag har valutapåslag om betalningen verkligen sker i USD.

    “Från början tillverkade vi alla våra t-shirts för hand, med symaskin, sax och tryckpress för att få exakt passform och utseénde som vi ville ha. ” Jag förstår inte riktigt om jag får en handgjort t-shirt om jag beställer, eller om det bara var i början ni gjorde för hand.

    Lite småpunkter. Lycka till!

    #173359
    CHLukas
    Deltagare

    Tack för feedbacken det uppskattas!

    Jag håller med om att facebook sidan är lite tom just nu men facebook och instagram sidorna är bara uppstartade och det kommer fyllas på med mer eftersom..

    Anledningen till att vi har den engelska sidan som startsida för alla är för att vi sett att mycket trafik är från usa, storbritannien och runt om i europa.

    Samma med priserna.

    #173539
    sailorcap
    Deltagare

    Om ni har en webbplats med engelskt innehåll så är det inte konstigt att ni har mer trafik från usa och uk. Har ni en svensk webbplats med svenskt innehåll bör ni få svensk trafik

    #174108
    mephisto73
    Deltagare

    Parse error: syntax error, unexpected ”; ‘ (T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING) in /home/concrete/public_html/wp-content/plugins/qtranslate/qtranslate_utils.php on line 245

    Börja med detta?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.