Det är bra. Tänk hur intuitivt det är: jag klickar på klösträd och så kommer klösträd. Eller jämför åtminstone med en bild på en katt och en annan bild på en hund? Samtidigt som jag slår sönder tillbakaknappen så funderar jag över vem som någonsin trodde att en hund ville ha ett klösträd?
Pröva också, som jag skrev, att länka ända in till produkter. Viktigt: ha med pris i annonstexten, annars får du klick från folk som antingen: ville ha billigare, eller de som ville ha bättre. Luras inte på adwords, det kostar bara pengar. Observera att det nästan är att ljuga att ha en annonstext om kattlådor och sedan länka till startsidan. Oj vad jag tjatar.
Dessutom; varför bara höga klösträd? Pröva alla. Kanske kommer de låga sälja jättebra?
Vi fortsätter. Stop. Tre andetag. Söker folk på "kattartikel"? Jag ser ingen film framför mig där james dean dundrar in i en butik och frågar "ursäkta, har ni några hårartiklar?". Folk vill ha kattartiklar, true story. Men förmodligen lite mer exakt. Om du nödvändigtvis ska ha det sökordet, gör isåfall annonser som handlar om specifika kattartiklar/grupper. Typ:
"Kattluckor - fraktfritt!" <- ja fraktfritt är grymt i adwordsannonstitlar
"En kattlucka är guds gåva till
ägare av busiga katter. Från 599:-"
och sen liknande med andra grupperna. Dela in allt i annonskampanjer, så att du inte visar irrelevanta annonser. Du kan ha vissa med breda sökord, men isåfall som sagt var smala annonser. Återigen, ge folk det de vill ha. Om de inte vet vad de vill ha (som när man söker på kattartiklar.......) - ja, då får du ta och berätta för dem vad de vill ha.
Förresten. "ID-bricka för elit kattlucka" <- nu är jag ingen kattexpert, men skall den verkligen ligga under "kattluckor" ? Den är för mig ett tillbehör. Ha en grupp för dessa för att förenkla för de som faktiskt vill ha kattlucke-tillbehör.
jajaja, jag generaliserar lite. Men återigen, tänk på att du betalar för trafiken (även om man kör
seo-style vilket är bäst långsiktigt, men också tar en massa tid)
ett annat litet tips (alla tips får du ta lite out-of-the-box och applicera om på andra grupper/produkter osv): starx över 2000 sökningar på "kattleksak". Varför inte tipsa kunderna där om du ändå kör adwords? Gör en annons för varje av din leksak, skriv en ROLIG text (katter älskar bollar, du hatar städning. Leksaken Cat-Trac gör både dig å din katt glad! t.ex) och länka till dina leksaker. Kör några dagar, se vilka som får tryck, satsa lite mer pengar på dem och du är hemma på just den avdelningen.
pedro