Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Söker konstruktiv kritik på min webshop

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102582
    Santrisi
    Deltagare

    Hej!

    Har haft min webshop öppen i ca 1 månad nu men aldrig riktigt hört vad någon tycker om själva designen på sidan.

    Skulle därför tycka att det vore trevligt med lite konstruktiv kritik på min hemsida: Alzter.se –.

    Just för att veta vad jag kan förbättra för att ge ett ännu bättre intryck till alla som vill handla på nätet.

    MVH
    Rami Santrisi
    Alzter International

    #173946
    MyJosephine
    Deltagare

    Dessa tips är utifrån hur jag tycker, och är självklart inte ett måste eller att din sida är dålig på något sätt. Utan är bara till för att hjälpa till utifrån hur jag tycker. :)

    Din sida har bra potential, jag gillar de subtila färgtonen av blått, grått och svart ihop. Den är enkel och lätt att navigera.

    STARTSIDAN
    Första intrycket var dock att den känns lite tom, att där är för stort mellanrum mellan nyheter och utvalda produkter.

    Boxen till utvalda produkter titeln känns lite malplacerad. Eftersom den vita bakgrunden vid nyheter är heldragen så förväntar sig mina ögon sig att bakgrunden under “utvalda produkter” titeln även är det – eller att den inte har vit bakgrund alls, utan följer den texturerade bakgrunden istället.

    Där syns fyra produkter under utvalda produkter, vilket är lagom. Men längst till höger ser man att där ev. är en femte produkt – men man ser bara ramen på den. Det tog mig en extra runda till startsidan för att fatta att det var knappen ovanför som visade resten haha. Woops.

    Kanske ha lite information om sidan på startsidan (dock ej samma som på ‘om oss’)?

    Cookies-meddelandet täcker loggan, kanske känns bättre att placera den längst ner istället eller göra max-höjden samma höjd som topbar som finns undertill (den med fraktinfo och betalikoner).

    Topbaren har fraktinfon utanför vänster linje (den går längre till vänster än vad betalikonerna gör). Sen syns knappt inte payson-ikonen av betalikonerna. Lite padding i topbar kanske också hade varit fint. :)

    Det står 0 items höger om menyn, alltså på engelska och inte svenska. :) Samma sak med checkout när man lagt i varukorg

    UNDERSIDOR
    Undersidorna är snygga och stilrena (köpvillkor, om oss, osv.)

    KATEGORISIDOR
    Första intrycket när jag kom in på kläder & mode var att där finns jättesnygga bikinis till bra pris. :D Dina kategorisidor är snygga. Förresten, kategoribeskrivningar är bra för SEO om du har möjlighet att skriva sådana i framtiden.

    PRODUKTSIDOR
    När jag klicka in så blev jag fundersam direkt då där inte fanns en köp-knapp. Den syntes dock när jag hade valt storlek. Går det att ändra så köp-knapp syns innan man valt också, så man ser att det är något som finns i lager och går att köpa? Eller att där står någon uppmaning till att välja storlek för att kunna lägga i varukorg.

    Står “inte tillgänglig” under art.nr, kan man undvika att den texten syns? Typ att hela art.nr delen döljs om inte art.nr angetts?

    KASSAN
    Var enkel och bra. Kan tipsa om Billmate som betalningsmetod för faktura. Jättebra och inga startavgifter och sånt.

    Hoppas det hjälpte något. :)

    #177999
    Bloggagenturen
    Deltagare

    – Jättekul med utvalda produkter, men det hade varit fördel att mixa någon klocka med selfie-pinne och en av de snygga bikinisarna.

    – Jag hade tagit bort de kategorier (tillfälligt) som saknar produkter.

    – Jag blir lite förundrad när det skiljer så mellan priserna. De dyra klockorna matchar inte de billiga kläderna och då är det lätt hänt att man tror att klockorna inte är äkta. Försök hålla en röd tråd.

    Lycka till! Shoppen kommer att bli ganska lätt att få modebloggarna att tycka om! :)

    #178039
    AnnaW
    Deltagare

    Tycker inte bakgrundsbilden passar in, annars ser det helt okej ut.

    #178122
    Santrisi
    Deltagare

    Tackar ödmjukast för all denna kritik, både det bra och det dåliga. Skall absolut se över de punkter ni nämner och rätta till för att optimera sidan så gott det går.

    Myjosephine: Tack för din kritik, välkommen att beställa dessa underbara sommarbikinis till de låga priser som du blev förvånad av!

    Bloggagenturen: Tack för din kritik, du är mer än välkommen att blogga om min webshop om du vill.

    AnnaW: Tack för din kritik, Har du några tips på någon bakgrund som kanske skulle passa in bättre? Eller kanske byta färg till någon ljusare? Ideer?

    MVH
    Rami Santrisi
    http://www.alzter.se

    #178133
    adamfagerstrom
    Deltagare

    Hej Santrisi,
    som många ovan skriver så känns sidan lite tom. Du saknar bland annat en del produkttexter samt en startsida som presenterar er som företag – nu kommer man direkt till handlandet. Vilket inte är helt fel, men lite mer text som lockar hade inte varit fel.

    För att ge kunden lite mer trygghet kan du kanske även lägga till vilka varumärken/leverantörer ni arbetar med och kanske några referenskunder?

    Mvh
    Adam


    Orginalare
    http://www.utslaget.se – Presentreklam & Giveaways Med Tryck

    #178135
    playwood
    Deltagare

    Hej.
    jag får inte känslan av att sidan är tom. men att den känns väldigt ihop tryckt. kan vara på just min skärm men jag skulle rekommendera att du utöka sidans bredd med typ en kolumn till för att inte få så mycket bakgrundsbild.

    Sen smälter prislapparna in väldigt mycket med bakgrundsbilden.
    vet inte om du kan få den att bli en bild som ser ut som en prislapp eller om det går att ändra form/färg på den så den sticker ut lite mera.
    även på produkt sidan är priset litet litet. större font kanske någon färg bakom som lyser lite, inte allt för mycket då det inte är extrapriser.

    sen i produkt vyn har du relaterade produkter vilket är väldigt bra. dock skulle det vara ännu bättre om du kanske kunde få den till vänster högt upp på produktsidan istället för längst ner då du har mycket i beskrivningen.

    samt i kundvagnen står det “item items” på engeska, jag har kört samma tema som du har och det ska gå att ändra på de till svenska.

    lite mer info i footnoten om köp villkor och leverans villkor samt vilka fraktsätt ni använder.

    men annars ser det bra ut :)

    #178197
    notionstore
    Deltagare

    Hej Alzter, la bara en snabbtitt för kul skull. Skulle säga flytta in frakttexten upptill så den flyter in mer i “själva sidan” (kanske bara min stora skärm som gör att den sitter långt utanför till vänster. (Detta är texten högst upp på sidan till vänster).

    Samt att man kan välja att se fler produkter per sida. Något jag själv hatar är att klicka nästa sida efter bara några produkter och istället kunna välja åtminstone 40st per sida :P
    Blir dock inte ett problem förrän du har ökat utbudet.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.