Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Två layouter VS varandra! Vilken vinner?!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94729
    kalle82
    Deltagare

    Hej!

    Jag håller på och provar lite olika lösningar för att hjälpa folk att hitta rätt ekonomiprogram, då det är en riktig djungel, och det är lätt att köpa för litet eller för stort program.

    Jag vill få hjälp med vad jag behöver tänka på och även hur ni som besökare vill få allt presenterat för er.

    Tänk att ni skulle köpa ett bokföringsprogram/faktureringsprogram till ert företag.

    Layout 1
    Plattform: wordpress
    Adress: Bokföring – Hitta rätt bokföringsprogram

    Layout 2
    Plattform: Ingen, vanlig php sida kopplade med mysql
    Adress: Faktureringsprogram och fakturering

    Vräk ur er allting ni kan.. så länge det är konstruktivt.

    //Kalle82

    #112582
    Parvelito
    Deltagare

    Du kanske skall börja med att börja ta med lite seriösa program. För någon som har 1000 fakturor i månaden, mer än 10.000 kunder och tycker att ett bra program får kosta 20-30.000kr och att det dessutom skall finnas lite vettiga funktioner fanns det ju ingenting. Och då är jag sannerligen inte särskilt stor.
    Vad sägs om sådant som SPCS, Mamut, Pyramid, Navision, SAP, Jeeves och liknande program?

    #112581
    kalle82
    Deltagare

    Hej tack för svar!

    Men jag förstår inte riktigt vad du menar:

    och att det dessutom skall finnas lite vettiga funktioner fanns det ju ingenting

    Hur menar du? Fanns det inga funktioner på mina program? Eller syns det inte tillräckligt tydligt?

    #112584
    Parvelito
    Deltagare

    De funktioner du listar är mer eller mindre krav i ett system, och redan vid rätt så få ikryssade funktioner så rasade antalet möjliga program ned på noll.

    #112586
    kalle82
    Deltagare

    Ja då förstår jag! Den sidan du får se och innehållet är mer själva designen, programmen finns inte inlagda än..

    Jag kommer att börja med de mindre programmen då jag inte tror att folk som vill köpa system för 2-30 tusen söker fram det rätta på en hemsida som min, men där kanske jag har fel…?!? Jag vill hjälpa småföretagaren att slippa höga kostnader eller att köpa ett program med för lite funktioner….

    Nästa steg blir att gå längre men det jag var ute efter var vilken design är bäst tror du?

    Tänk dig att du skulle skaffa ett program? Är det lättare att göra det på

    Bokföring – Hitta rätt bokföringsprogram – Själv känner jag att frågorna där är lite enklare att förstå ur kundsynpunkt?

    Faktureringsprogram och fakturering – där listas funktionerna och det är inte lätt för en nybörjare att välja…

    Därför la jag in denna post vilken om vilken design som är bäst..

    #112587
    Kia
    Deltagare

    Svårt…Vid första anblicken så tilltalades jag mer av den första som också känns mer modern. Å andra sidan kan jag tycka att den känns lite plåttrig och inte helt enkelt att förstå hur den funkar.

    Den andra är mer stilren och klassisk. Här gillar jag också mittfältet med en lättöverskådlig bild på olika program och vilka funktioner som finns.

    #112588
    Parvelito
    Deltagare

    Men allvarligt talat så spelar det ju inte så stor roll hur designen för ett sådant här projekt ser ut. Det är en fråga som en företagare ställs inför på sin höjd 2-3 gånger under sin livstid, och den tredje gången är om man skall börsnoteras.

    Mycket viktigare är ju att frågeställningarna verkligen sorterar ut de mest intressanta alternativen. Jag har gjort förstudier för affärssystem i rätt stora bolag, och har säkert kunskapen en bit ovanför gemene mans, och tycker att det jag ser är en gäspning.

    Men för all del, den första ser lite roligare ut än den andra, om man fyller den med relevant innehåll.

    #112589
    friedrich
    Deltagare

    Håller med Parvelito.
    inte en fråga om att köpa aftonbladet eller expressen….

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.