Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på www.kidsland.se

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102971
    Lisbeth
    Deltagare

    Hej alla!

    Detta är mitt första inlägg!

    Jag skulle uppskatta feedback på min nya butik http://www.kidsland.se. Det är så lätt att bli hemmablind och skulle därför gärna vilja höra vad någon som ser butiken med ett par nya ögon har att säga.

    En fundering som jag bland annat har är om utbudet är för litet – vad tror ni?

    Tack på förhand!

    Lisbeth

    #179525
    JohnPaulie
    Deltagare

    Jag gillar designen men inte den mörka skuggan på loggan, det ser mindre lekfullt/trevligt ut med den. Prova att göra den svagare eller ta bort tycker jag :)
    Sortimentet känns bra.
    Angående SEO så är title-taggen på framsidan inte bra, den borde innehålla ett par viktiga sökord istället. En bättre H1 samt lite mer brödtext på framsidan skulle också vara bra för SEO:n.

    #179529
    MyJosephine
    Deltagare

    Första intrycket är okej, det visar att det är barn-relaterat. Några av de saker du kanske kan förbättra är:

    STARTSIDAN

    – Kontrasten på beloppet i rutan för shoppingbag längst upp till höger. Det gråa försvinner lätt in i bakgrunden just nu och en del individer har svårt med för svaga kontraster och lär inte se det alls. :/

    – Vissa loggor, exempelvis avengers är lite pixliga – kan vara bra att öka kvalitén på dessa eller skippa dem.

    – Står “New arrivals” och gissar att det borde stå på svenska

    – Knappen som visas vid rabatt, exempelvis “30% rabatt” med rosa bakgrund och gul text skär sig mot det rosa i knappen för “lägg i varukorg”.

    – Den blå färgen på priserna är lite för ljus tror jag (finns ställen man kan göra test för kontraster som du kan googla fram om du vill)

    – Längst ner i formuläret för nyhetsbrev står det “Enter your email” på engelska istället för på svenska

    KATEGORIER

    – I menyn till vänster, om man exempelvis tryckt in på spindelmannen kommer stjärnan ovanpå texten istället för bredvid.

    – “Sortera efter”-delen går ovanpå “visa”-delen

    – Siffran för vilken sida man är på i gult smälter lätt in i den gröna bakgrunden

    – “Lägg i önskelista” har ett streck bakom sig som kanske inte behöver vara där.

    INLOGGNINGSSIDAN

    – Står “Or” på engelska istället för på svenska

    #179542
    Lisbeth
    Deltagare

    Tack så mycket!
    Jag har lite arbete att göra :-)
    John, ang. title-taggen jag har valt “Fri frakt över 300” som ett argument för att sälja, Kolla google på min bild.

    MyJosephine, Det är sånt här som är så viktigt, men när man tittar på sidan varje dag blir man hemmablind.

    Jag kommer att ändra de saker ni har föreslagit så snart som möjligt, tack så mycket!

    #179884
    Gakesson
    Deltagare

    Hej!

    Överlag tycker jag att du har en bra webshop och första intrycket jag fick var att sidan är barn-relaterad vilket är bra! Däremot tycker jag att det känns lite ihoptryckt och klyddigt för ögat med en massa loggor och annat ovanför menyn.

    #179907
    snartehandlare
    Deltagare

    Tycker den var snygg, och enkel. Gillar att den är väldigt barnvänlig i designen :). Priserna behöver vara tydligare dock, och om du kollar på reapriserna på framsidan är de för nära ordinarie priserna. Rekommenderar även att du kör priserna i rött eller annan färg. Det som är ovan toppmenyn hade jag rekommenderat att vara mindre, fokus ska ligga på toppmenyn och produkterna. :)

    Tycker personligen du kan flytta ner det i footern, och bara behålla det viktigaste där uppe.

    Vilken plattform kör ni?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.