Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ehandelskontor stängt på röda dagar?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103429
    snartehandlare
    Deltagare

    Har en fundering. Hur är det på ert kontor, har ni stängt på röda dagar, d.v.s. får alla ledigt; eller jobbar ni som vanligt?

    #181239
    Seinfeld
    Deltagare

    Vi har haft vår e-handel i ett par år och den är fortfarande i utveckling. Inte för att vi vill det men för att vi har vanliga jobb vid sidan. Så…ja vi jobbar röda dagar och alla andra dagar också. Svaret på din fråga blir nog beroende på hur stor verksamheten är. För vår del som har en, ännu så länge liten verksamhet med 5-10 försändelser om dagen så jobbar vi mycket med kundtillgänglihet, snabba svar, snabba leveranser. Det betyder att vi ofta får frågor på dygnets alla timmar och svara på dessa så fort vi hinner. Dvs oftast inom någon timme. Likaledes levererar vi till fraktbolag på förmiddagen. Det betyder att det packas in i det sista på kvällen för att vara klar till förmiddaggen därpå.
    Vet inte hur många små e-handlare det finns men dom är nog i majoritet precis som fåmansbolag är det vanligaste inom andra branscher.
    Nu fick du en massa svar på sånt du inte frågat på och det bjussar vi på.
    Ha en trevlig påsk alla

    #181213
    snartehandlare
    Deltagare

    Tack för svar!
    Ok, för jag tänkte det med. Känns konstigt om alla kontor är lediga på röda dagar, minns bara att jag själv var ledig i skolan på röda dagar; aldrig på jobb. :)

    #181214
    Stefan72
    Deltagare

    jag tror nog att det är väldigt väldigt olika hur man jobbar men den enda gemensamma nämnaren är nog att på röda dagar är det stängt utåt sett. Inga leveranser av givna skäl och man kanske har dörren låst. Sen bakom kulisserna kan det ju jobbas frenetiskt för det.

    #181218
    Ricky
    Deltagare

    För oss som inte lever på våra webbshoppar och har ett “vanligt” jobb på dagarna, så innebär röda dagar möjlighet att jobba mera ;)

    #181246
    Runns.se
    Deltagare

    Lever helt på shopparna och jobbar dygnet runt men med barn och familj så är det helt stängt på röda dagar, man måste ladda batterierna ibland :-)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.