Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Utvärdering Specter i samband med Magento

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103478
    snartehandlare
    Deltagare

    Hej

    En av mina branschkollegor ska tillsammans med mig testa Specter i en magentobutik. Här tänkte vi utföra en liten utvärdering, som kanske hjälper någon annan ehandlare på traven.

    #181393
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Det skulle uppskattas. Jag kommer eventuellt hjälpa en kund från grunden med Specter+Magento. Kör ni Magento 1 eller 2?

    #181399
    snartehandlare
    Deltagare

    @MagnusJohansson 86842 wrote:

    Det skulle uppskattas. Jag kommer eventuellt hjälpa en kund från grunden med Specter+Magento. Kör ni Magento 1 eller 2?

    Den kommer köras på magento 1.

    #181481
    snartehandlare
    Deltagare

    Modulen köpts från nordicwebteam, och installationen var enkel. De svarade även supersnabbt på mail, så ett stort plus till nordicwebteam som oftast besvarade mina mejl inom 5min varje gång! Övergrymt.

    Installationen var enkel, förhoppningsvis stöter vi på få buggar.

    Återkommer efter lansering.

    #182059
    snartehandlare
    Deltagare

    Update 1: Modulen och supporten från nordicwebteam är utomordentligt bra! Modulen fungerar helt felfritt.

    När det däremot kommer till Specter så är jag inte helnöjd. Givetvis förenklar det mycket med affärssystem men att man t.ex inte kan kreditera en klarna faktura direct i Specter är för mig dumheter. Varför skulle Specter utvecklare skapa en koppling mellan Klarna och Specter som inte är fullständig, för att sedan säga att man kommer utveckla den i framtiden.

    Hade varit mycket bättre om deras utvecklare skapat en bra koppling mellan Specter och Klarna så att man kan kreditera fakturor direkt i Specter, detta då hela idén med ett affärssystem är att man ska kunna göra det mesta genom affärsystemet.

    #182060
    snartehandlare
    Deltagare

    Inleveransen av produkter i Specter är rätt smidig, man kan bara justera till nytt lagersaldo eller addera in inlevererat antal i Specter.

    #182061
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @snartehandlare 87723 wrote:

    …att man t.ex inte kan kreditera en klarna faktura direct i Specter är för mig dumheter.

    Håller med. Det är bökigt att behöva tänka på att man också måste in Klarna och kreditera. Jag har för mig att vi hade lite problem med kreditfakturor i början när det handlar om öresutjämning. Vi var tvungna att gå in och ändra någon öresavrundningsinställning i Specter (en gång) för att det skulle fungera bra.

    Det som hände var att när Klarna skickar den där veckofilen till Specter så kunde det ibland saknas några ören när kreditfakturor använder vilket ledde till att fakturorna inte alltid betalmarkerades.

    #182071
    Stefan72
    Deltagare

    När det gäller kopplingar mellan system så är det väl sällan så att det som går lika bra åt ett håll fungerar på precis samma sätt åt andra hållet.

    #182151
    snartehandlare
    Deltagare

    Det är under all kritik att Specter inte har gjort en fullständig koppling mot Klarna och bara ordnat en temporär lösning. D.v.s. att man inte kan kreditera klarna fakturor direkt i Specter. Hela idén är ju att man ska slippa gå ut ur affärsysstemet.

    När man sedan ber dem programmera in det berättar de att de har 2 stora projek på gång och kan därför inte ta på något uppdrag alls tills det är klart, samt att de inte vet när dessa projekt är klara.

    Vi kan heller inte göra något för den delen, så vi är fast med Specter tills de har lösningen.

    Så för er som tänkt använda Specter, oavsett plattform; tänk på att ni är fast i utvecklingen tills “de finner tid” till att göra uppdateringarna i sin plattform som egentligen borde funnits där från början.

    #182152
    snartehandlare
    Deltagare

    @MagnusJohansson 87725 wrote:

    Håller med. Det är bökigt att behöva tänka på att man också måste in Klarna och kreditera. Jag har för mig att vi hade lite problem med kreditfakturor i början när det handlar om öresutjämning. Vi var tvungna att gå in och ändra någon öresavrundningsinställning i Specter (en gång) för att det skulle fungera bra.

    Det som hände var att när Klarna skickar den där veckofilen till Specter så kunde det ibland saknas några ören när kreditfakturor använder vilket ledde till att fakturorna inte alltid betalmarkerades.

    Jaha ok, tack för info. Ska titta på det.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.