Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hjälp! Behöver hjälp med våran webshop.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103717
    lyckang
    Deltagare

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa eller ge tips på hur man kan programmera så att det kommer upp en popup eller liknande vid en beställning.
    Skulle vilja få igång så kunderna svarar på omdömen och recensioner efter en beställning och att man sedan kan visa upp det på hemsidan.
    Vi är idag knytna till prisjakt, pricerunner och storebadge. Just nu har vi installerat storebadge på hemsidan, men det ska ju vara lätt för kunden att kommentera med, gärna direkt efter köpet. Det hade vart bra om det går att få in det på något vis, att det kommer upp på orderbekräftelsen eller liknande.
    :confused:
    Tack på förhand.

    /Daniel

    #182161
    DreamRooms
    Deltagare

    Vad förväntar du dig att kunden ska kunna ge för återkoppling direkt efter genomfört köp? Möjligtvis kan du få återkoppling på hur de upplever webbutiken och köpprocessen.

    För att kunna ge ett bra omdöme ser jag att jag först behöver få varan levererad. När jag fått varan levererad kan jag sedan ge ett omdöme om leveranstid och skriva en recension på produkten. Det är därför Storebadge med flera har ett fördröjt utskick av förfrågan om att ge ett omdöme.

    #182162
    lyckang
    Deltagare

    Det är väl köpupplevelsen och webshopen i helhet.
    Men förstår att kunden vill svara på det när varan är levererad.
    Vad är bäst att använda sig av då, vilken leverantör? och, ger det något? Det behöver ju vara en hel del som svarar på utskicken, det kostar ju ändå att ha en sådan tjänst.

    #182165
    DreamRooms
    Deltagare

    Jag kan inte uttala mig om vilken leverantör som skulle kunna vara bäst då vi är en liten butik med låg omsättning och liten erfarenhet. Vi provade Storebadge några månader men det gav för lite så vi lade det på is. Det var nog som sagt mest beroende på att vi har för låg omsättning helt enkelt.

    #182193
    Dancar
    Deltagare

    Vi får bra respons med Storebadge, dessutom väsentligt billigare än andra jämförbara tjänster. Vilken svarsfrekvens man får torde vara beroende av flera olika faktorer, en av de mest inflytelserika är nog vad det är för produkter man säljer.

    Säljer man produkter som har engagerade kunder i en tight bransch med stark community-känsla så får du väsentligt högre svarsfrekvens än om du säljer “mellanmjölk”.

    Storebadge kan man ju köra gratis om man har få orders så det är ju bara till att köra på.

    #182201
    lyckang
    Deltagare

    Vi testar storebadge och ser hur det fungerar :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.