Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Lön E-handelsansvarig?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103774
    taktuskagg
    Medlem

    Hej!

    Är helt ny på det här forumet, och har lite frågor.

    Jag studerar i nuläget till E-handelsansvarig på en skola i Göteborg, och är lite nyfiken på hur lönebilden/löneutvecklingen ser ut för en nyexaminerad direkt när man kommer ut i arbetslivet.

    Finns det måhända någon här som arbetar med liknande arbetsuppgifter som kan ge mig ett hum om vad månadslönen skulle kunna ligga i för spann?

    Tack på förhand!

    #182427
    Jonkejober
    Deltagare

    Jobbar inte som det men var nyligen på arbetsintervju för en sådan tjänst. Ligger mellan 32000-43.000 enligt mina efterforskningar.

    #182428
    NO LINGO
    Deltagare

    Kul att du utbildar dig inom ehandel. Mitt allra viktigaste “karriärtips” är att inte bara plugga ehandel utan oxå att driva ehandel. Starta en egen ehandel vid sidan om studierna och skaffa dig egen erfarenhet och testa dina kunskaper. Det kommer att flytta fram dig i kön när du söker jobb inom ehandel och det kommer att kunna ge dig en bättre ingångslön.

    När det gäller lön så är det svårt att svara på. Beror alldeles på hur stort bolaget är och hur stort ansvaret är. Stora bolag anställer sällan någon utan erfarenhet och små bolag har sällan råd att betala för personal med “diplom”. Har man väl fått in foten och visat sig vara kompetent kan lönekurvan vara ganska brant uppåt eftersom det råder en skriande brist på kompetens inom ehandel. En ingångslön ligger enligt min erfarenhet på 25-30 tkr för en oerfaren och ungefär det dubbla för en person med några års erfarenhet.

    Utbildning eller inte, det allra VIKTIGASTE om man vill jobba med ehandel är ERFARENHET. Starta egen ehandel om du vill jobba med ehandel.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.