Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hjälp med enkel kodning i OpenCart

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104020
    printsandboxes
    Deltagare

    Hej!

    Har shop via OpenCart version 1.5.6.4.

    När en kund ska registrera ett nytt konto kommer detta felmeddelandet upp:
    Notice: Undefined index: country_id in /www/webvol11/pu/3p2xw3k5ecr8pf8/printsandboxes.se/public_html/catalog/controller/account/register.php on line 411Notice: Undefined index: country_id in /www/webvol11/pu/3p2xw3k5ecr8pf8/printsandboxes.se/public_html/catalog/controller/account/register.php on line 426

    Bara när man ska skapa ett konto från grunden och inte samma problem när kunden registrera konto i samband med köp/utcheckning.

    Säljer bara i Sverige så behöver inte ha val av land, som jag också har tagit bort, men något måte uppenbarligen blivit fel i kodningen.

    Vad ska jag ändra på? Kan egentligen inget om kodning så gärna en dummy-förklaring…haha.

    Sidan det gäller är http://www.printsandboxes.se

    Hoppas någon kan hjälpa mig. Kan också betala för att någon löser det om det skulle vara så att här är någon som jobbar med kodning.

    Tack på förhand :-).

    #183312
    FredrikGust
    Deltagare

    Enklaste lösningen är nog att i mallen för registrering lägga tillbaka ett fält för country_id fast göra det dolt och med id för Sverige som värde. Då blir det ingen ändring i någon programkod, bara i mallen.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.