Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel behöver lite vägledning i affärsystem o sökoptimering

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104069

    har i 10 år drivit en webbshop med hjälp av många “experter”
    och det har bara tagit en massa tid och inte slutat i några smidiga lösningar
    har en butik och webbshop flirtfashion.se. har ochså ett kassasysten nutid
    och en webbbutik texttalk som då inte samarbetar har fått hjälp att bygga
    ett system emellan dessa som inte fungerar. och har desutom ingen större
    försäljning. och som ensam företagare så är det svårt att vara bra på allt
    så tar gärna emot lite råd
    mvh
    wiggo berggren
    flirt fashion ab

    #183446
    Stefan72
    Deltagare

    jag ska byta till pyramid från unikum snart och det ligger på runt 40 000 +. Då får du en relativt skaplig webshop, affärssystem och butikskassa. Allt i samma och “oändliga” möjligheter. Har man fler än en användare tror jag dock det drar iväg fort kostnadsmässigt. Fördelen är att det inte blir kopplingar mellan olika saker utan allt finns under samma tak.

    #183447

    men om man har butik så är det där mitt lager är i mitt kassasystem sedan har jag texxtalk som webshop och så har jag visma som fungerar med var och en av dessa
    men det känns krångligt att behöva ha 3 olika och sedan har vi ingen stor försäljning i webshoppen

    #183449
    Stefan72
    Deltagare

    jo men poängen var ju att man ev får fundera på och byta om det känns “dåligt”. Man måste inte ha en webshop i pyramid heller. Fördelen med pyramid som jag ser det är ett oerhört kompetent affärssystem, det finns visst hur mycket möjligheter som helst och sen att de har mycket egna moduler. Allt efter tycke och smak och allt under samma tak. Webshopen i sig är ganska dyr så jag tror du kan halvera summan ovan om man skippar den.

    #183450
    PatrikL
    Deltagare

    Om du byter från visma till specter så får du bokföring, lager, butikskassa i ett system som även har direktkoppling till textalk webshop.
    Vi kör specter och webshop men inte fysisk butik med butikskassan idag.
    Det enda vi lägger in i textalk idag är bilder, produkttexter mm. Specter har även multilager ifall du har olika lager på butik, webshop.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.