Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Webbtik kopierar min webbutik

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104122
    SUSANNAM
    Deltagare

    HJÄLP! Vad skall vi göra? En ny e-handlare har kopierat massor av våra produkt beskrivningar. Samt design på webbutiken, ikoner mm. Hur går man till väga? Vart skall detta anmälas? Vi har INTE gett medgivande.

    #183608
    OscarJ
    Deltagare

    Texterna är en sak, men ikonerna – är det ikonerna ni skapat själva eller allmänt tillgängliga ikoner? Hade underlättat med länkar :)

    #183609
    SUSANNAM
    Deltagare

    Det är ikoner och design vi betalat för som har skapats på vår beställning.
    Jag vill nog inte länka något. Vi har i alla fall ringt upp butiken och kräver att de tar bort vårt material. Vi får se vad som händer. Men är det annars den juridiska vägen man är tvungen att ta?

    #183610
    Ekraft
    Deltagare

    @SUSANNAM 89786 wrote:

    Det är ikoner och design vi betalat för som har skapats på vår beställning.
    Jag vill nog inte länka något. Vi har i alla fall ringt upp butiken och kräver att de tar bort vårt material. Vi får se vad som händer. Men är det annars den juridiska vägen man är tvungen att ta?

    Finns väl dem som skickar dit fyra välmusklade och snaggade bulgarer med baseballträn, men det är inte att rekommendera eftersom de då kanske skickar sex steroiddopade ryssar tillbaka. Den juridiska vägen är att föredra.

    Om de inte tar bort det, anlita en advokat för rådgivning hur man går vidare.

    #183617
    B2C-B2B
    Deltagare

    Anlita advokat, det är intrång i copyright. Följ advokatens råd. Man kan tvista i åratal med okänd utgång, avråder advokaten så följ rådet. 1500-3000 kr timme kostar advokat, troligen finns rättskydd i din företagsförsäkring.

    När advokaten tillskriver dem så är chansen mycket stor att de lägger av.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.