Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Varning för Oderland

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104161
    Safar
    Deltagare

    Jag vill höja en stor varning för Oderland. Efter de tabbat sig med hur de fakturerat oss som kostat oss enorma pengar så visar de noll hänsyn eller kundfokus. Jag känner mig djupt lurad av dem.

    Jag känner att det är en plikt att informera andra när man blir dåligt behandlad och jag vill inte att någon annan blir det heller. Är du/ni i processen att välja webbhotell? Välj någon annan!

    #183734
    oderland
    Deltagare

    ODERLAND Webbhotell AB Hej
    Vi är verkligen ledsna hur allt det utvecklade sig.
    Tyvärr sett från vår sida så har tjänsten används privat från början och fakturerats.
    Vi överlåtelse till företag så slutade fakturor komma för just användningen av cloudtjänsten.
    Som en reko företagare med en fungerande tjänst som du drev på våra servrar så borde man ha hört av sig att det har uppstått ett fel så hade vi kunnat åtgärdat detta tidigare.
    Det är inte så att det var en nyhet att vi vill ha ersättning för vår infrastruktur, virtualiseringslicenser, backuper, driftpersonal mm
    Att sedan inte godta något annat än att det skall vara gratis är nog inget ni erbjuder era kunder på trafikskolan heller eller någon av dina bolag där du har kunder?

    Vi kan självklart ordna med en längre avbetalningsperiod om du behöver detta, kontakta vår ekonomi så kan de ordna något.

    Att hänga ut andra företag(are) på det sättet är ingen bra lösning, ”ta bort fakturan annars skriver vi på sociala media” ses mer som utpressning än att du är villig att göra rätt för dig.

    #183735
    Safar
    Deltagare

    @oderland 89950 wrote:

    ODERLAND Webbhotell AB Hej
    Vi är verkligen ledsna hur allt det utvecklade sig.
    Tyvärr sett från vår sida så har tjänsten används privat från början och fakturerats.
    Vi överlåtelse till företag så slutade fakturor komma för just användningen av cloudtjänsten.
    Som en reko företagare med en fungerande tjänst som du drev på våra servrar så borde man ha hört av sig att det har uppstått ett fel så hade vi kunnat åtgärdat detta tidigare.
    Det är inte så att det var en nyhet att vi vill ha ersättning för vår infrastruktur, virtualiseringslicenser, backuper, driftpersonal mm
    Att sedan inte godta något annat än att det skall vara gratis är nog inget ni erbjuder era kunder på trafikskolan heller eller någon av dina bolag där du har kunder?

    Vi kan självklart ordna med en längre avbetalningsperiod om du behöver detta, kontakta vår ekonomi så kan de ordna något.

    Att hänga ut andra företag(are) på det sättet är ingen bra lösning, ”ta bort fakturan annars skriver vi på sociala media” ses mer som utpressning än att du är villig att göra rätt för dig.

    Oderland det här utvecklar sig till något riktigt komiskt. Självklart ska man betala för sig och göra rätt vilket är hela poängen. Men ni tar inget ansvar för ert grova misstag och vägrar till och med ge en kompensation utan kör på en hänsynslös agenda mot oss för att driva in pengar. Jag betalar mer än gärna för alla min tjänster men inte när jag känner mig totalt vilseledd. På det så gör ni i ert senaste meddelande stora övertramp:

    1. Ni lägger skulden på kunden. JAG borde ha hört av mig till er för ert misstag.
    2. Ni förväxlar till och med vilket av mina bolag som provade era tjänster. TU provade era tjänster inte Trafikskolan som jag även driver. Men på trafikskolan tar vi ansvar när vi gör misstag och kompenserar våra elever. Alltid. Därför är vi en av Sveriges största bilskolor.
    3. Ni antyder till och med att vi utför utpressning mot er och hänger ut andra företagare med ett citat som är taget ur luften???? Kan ni snälla visa oss vart vi har skrivit så till er och vilka de andra företagarna är? Lägg gärna upp det här på e-handel.se så alla kan se sanningen.

    Fortsättning följer antar jag..

    #183747
    Hensh
    Deltagare

    @Safar 89951 wrote:

    Oderland det här utvecklar sig till något riktigt komiskt. Självklart ska man betala för sig och göra rätt vilket är hela poängen. Men ni tar inget ansvar för ert grova misstag och vägrar till och med ge en kompensation utan kör på en hänsynslös agenda mot oss för att driva in pengar. Jag betalar mer än gärna för alla min tjänster men inte när jag känner mig totalt vilseledd. På det så gör ni i ert senaste meddelande stora övertramp:

    1. Ni lägger skulden på kunden. JAG borde ha hört av mig till er för ert misstag.
    2. Ni förväxlar till och med vilket av mina bolag som provade era tjänster. TU provade era tjänster inte Trafikskolan som jag även driver. Men på trafikskolan tar vi ansvar när vi gör misstag och kompenserar våra elever. Alltid. Därför är vi en av Sveriges största bilskolor.
    3. Ni antyder till och med att vi utför utpressning mot er och hänger ut andra företagare med ett citat som är taget ur luften???? Kan ni snälla visa oss vart vi har skrivit så till er och vilka de andra företagarna är? Lägg gärna upp det här på e-handel.se så alla kan se sanningen.

    Fortsättning följer antar jag..

    Du får jättegärna ta det från början för oss här på forumet än att varna för Oderland.

    #183749
    meijer
    Deltagare

    Enligt lag har ett företag rätt att fakturera 10 år bakåt i tiden mot ett annat företag och 3 år mot konsument. Och har man köpt en tjänst så borde man vara medveten om kostnaden för tjänsten och hålla koll på att man får fakturorna. Om företaget som utför tjänsten uppdagar att det blivit fel i faktureringen och skickar en klump faktura så borde man som kund förvänta sig kostnaden då iallafall jag som företagare har en budget uträknad för min kostnader.

    Jag är själv kund hos Oderland och är grymt nöjd både med tjänsterna och supporten från deras supportpersonal som faktiskt har ett gediget tekniskt kunnande vilket man inte hittar på många andra hostingföretag på 1st line support.

    Jag får deras fakturor på epost och håller koll på att jag får dom så att min tjänst inte stängs av pga obetalda fakturor vilket skulle vara förödande för min verksamhet.

    #183751
    Stefan72
    Deltagare

    Ja det här låter ju ungefär som folk som inte får sina elräkningar av nån anledning och håller på och avlider när den väl kommer? Att de inte betalat nån el alls under den perioden verkar inte göra att det ringer nå klockor alls………

    #183754
    Safar
    Deltagare

    Oderland har nu skött detta mycket bra och jag avslutar därmed denna tråd imorgon när fler ser detta.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.