Vad säger kunden? Om denne är skyldig eller inte beror ju på om ni kan bevisa att det ÄR så att denne mottagit det felaktiga antalet. Om nu kunden hävdar nåt annat alltså.
Men om ni förklarar att ni gjort fel och skickar en returfraktlapp till kunden och kanske kompenserar med ett presentkort eller liknande på nästa köp så borde det väl inte vara några problem. Det innebär ju lite merjobb för kunden att faktiskt skicka tillbaka till er (framförallt när det inte är kunden som gjort fel tänker jag).
Ibland skiter man i det blå skåpet och då får man försöka fixa till det så smidigt som möjligt tänker jag.
Fast det låter som sagt att kunden hävdar att denne inte fått nåt extra? Hade det varit en solskenshistoria hade det nog gått ganska smärtfritt med en lösning liknande ovan. De flesta är nog ganska ärliga trots allt men skickar man för mycket till fel personer så lär dom garanterat utnyttja situationen.
Författare
Inlägg
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.