Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Bak och ehandel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94910
    Mony
    Deltagare

    Efter mitt bloginlägg om DIBS och Nordea, undrar jag vilken bank ni har och om ni är nöjda?

    Nordea är i min mening inte någon bra bank när det gäller ehandel och företagande. Men vad ska man byta till liksom?

    edit: BANK ska det stå i titeln, inte bak hehe.

    #114054
    sailorcap
    Deltagare

    Jag kör själv Nordea. Har alltid haft Nordea till min privatekonomi.
    Det jag kör genom Nordea i företaget är dock bara bankkonto och plusgiro.

    Min kortbetalning kör jag genom PBS som inlösare och Auriga som betalväxel.
    Jag har inte haft något direkt dåligt att säga om någon av dessa parter. PBS var dock dåliga på att få ut fakturorna (specifikationerna) till mig (som automatiskt drogs från mitt konto)

    #114056
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har Swedbank, och de är som alla andra banker. Jag har kollat runt en del, men det finns ingen bank som erbjuder markant bättre villkor annat än som introduktionserbjudande under det första året, och sedan är avgiftsstrukturen ungefär densamma.

    Jag tror inte att bankerna i sig skiljer sig så mycket åt i stort, utan det handlar mer om vilken person man råkar på. Eftersom jag har Swedbank så har jag också Babs, och så använder jag Dibs som jag tycker gör vad de skall åt mig.

    Med facit i hand så kunde jag ha struntat i Babs/Dibs och bara kört t.ex. Payson eller Paypal. Med startavgifter, fasta månadskostnader och så pass få transaktioner som jag har så är de betalningarna dyrare än vad de hade varit med t.ex. Payson.

    #114057
    jockesoft
    Deltagare

    Vi håller precis från att byta från Nordea till Länsförsäkringar, Nordea gillar att ta ut avgifter för betalningar samt årsavgifter. Iom att vi har vår privatekonomi hos länsförsäkringar bank och har enskild firma så slipper vi alla avgifter när vi flyttar över företaget.

    Sen återstår det att se om det funkar bättre hos Länsförsäkringar än Nordea, Nordea i Landskrona är nog en av de mest kundfientliga banker jag stött på.

    Mvh
    Jocke

    #114058
    Richie72
    Deltagare

    Jag har DIBS kopplat till handelsbanken. Sen har jag Nordea också.
    Funkar helt okej.

    #114062
    Joel
    Deltagare

    Jag är lite nyfiken på hur det gick för Dan och hans blogginlägg om Nordea.

    Har du kvar Nordea som bank, Dan? Har de skärpt sig?

    /Joel

    #114063
    Macondax
    Deltagare

    På banksidan kör jag med Länsförsäkringar Älvsborg. Fungerar riktigt smidigt, och de har även vårt BGC. Bra bankmän (och kvinnor!) samt bra support. Låga avgifter.

    Kortinlösare kör vi en All-In-One, Moneybookers. Bra villkor, låga avgifter och god service (iallafall när man har fått full företagsstatus! :)).

    #114075
    Dan
    Deltagare

    Hehe nej knappast att jag har kvar dem och tveksamt att de skulle ha skärpt sig. :)

    @Joel 9781 wrote:

    Jag är lite nyfiken på hur det gick för Dan och hans blogginlägg om Nordea.

    Har du kvar Nordea som bank, Dan? Har de skärpt sig?

    /Joel

    #114076
    Nicklas
    Deltagare

    Bak och ehandel var en riktigt bra titel :D
    har tyvärr inte hunnit baka idag.

    Jag har Swedbank och det funkar bra, för min del så spelar banken egentligen inte så stor roll utan jag har en riktigt bra bankman och denna hade kunnat jobba på SEB och jag hade haft mina affärer där i stället.

    .

    #114079
    fenrik
    Deltagare

    Bank: SEB
    Inlösare: Euroline
    PSP: DIBS

    Nordea, fly medans du fortfarande kan. Ta bara ett exempel som att de flesta bankerna accepterar samma typ av e-leg, medans Nordea tagit fram en egen variant som bara dom har. Av vilken anledning?! ne usch bort med Nordea om inte redan blivit för insyltad. bara försäkra mig om att du inte missat http://www.nordeasanningen.se/

    Men struntsamma om din bank när det gäller din kortbetalning. Skaffa bara inlösen någon annanstans. t,ex Euroline om du använder DIBS , och PBS om du använder Auriga.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.