Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Serviceprodukter till förvaringsprodukter

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104573
    RobinB
    Deltagare

    Hej Forumet!

    Jag är i uppstarten att starta en e-handel som skall sälja förvaringsprodukter, hyllor, konsoler, hyllplan osv.

    Min intention är att skruvar och pluggar skall medfölja de produkter där de behövs, utan extra kostnad för kunden. Jag har hittat pluggar och skruvar från ett känt varumärke XX inom detta segmentet som jag skulle vilja använda.

    Nu till min frågor:
    1. Får jag köpa in dessa produkter från varifrån som helst, Bauhaus, Conrad mm, och sedan skicka med dessa tillsammmans med konsolerna till kunden? Eller måste jag gå via XX och få deras godkännande samt köpa ifrån dem?

    2. Om jag får köpa dem varifrån som helst, får jag då skriva ut på hemsidan att “medföljer gör XX plugg och skruv för infästning”? Eller klampar jag då in på XX varumärke utan tillåtelse?

    Liknande frågeställning gäller en skruvmejsel från YY, den skall dock vara till försäljning och inte medfölja. Tanken med den är inte att göra en förtjänst utan underlätta för kunden, som en service.

    Hoppas på ett svar från er, jag har lärt mig grymt mycket redan från detta forum!

    Robin

    #184905
    Stefan72
    Deltagare

    Fungerar nog inte i praktiken eftersom du inte vet vad kunden har för vägg…..Av samma anledning har ikea slutat med såna tillbehör för det har ju hänt att kunden har skruvat fast sina produkter med det som följer med och sen har det drattat ner och tagit livet av nån. En enkel träskruv i en gipsvägg tex. Går inget bra och den som inget begriper förstår ju inte kanske.

    #184906
    RobinB
    Deltagare

    De här pluggarna knyter sig olika bakom väggen beroende på vad den stöter på när man skruvar i skruven.

    Vid enkel gips gör den på ett sätt, på dubbelgips ett annat, på betong ett tredje osv. Vid trävägg använder man endast den medföljande skruven.

    Så lösningen är tänkt att fungera oavsett vilken sorts vägg kunden har.

    #184909
    Jonkejober
    Deltagare

    @RobinB 91626 wrote:

    De här pluggarna knyter sig olika bakom väggen beroende på vad den stöter på när man skruvar i skruven.

    Vid enkel gips gör den på ett sätt, på dubbelgips ett annat, på betong ett tredje osv. Vid trävägg använder man endast den medföljande skruven.

    Så lösningen är tänkt att fungera oavsett vilken sorts vägg kunden har.

    Svaret på dina frågor är att du kan köpa dem var du vill så länge det är inom EU däremot förstår jag inte varför eftersom priset knappast är fördelaktigt.

    #184903
    Stefan72
    Deltagare

    @RobinB 91626 wrote:

    De här pluggarna knyter sig olika bakom väggen beroende på vad den stöter på när man skruvar i skruven.

    Vid enkel gips gör den på ett sätt, på dubbelgips ett annat, på betong ett tredje osv. Vid trävägg använder man endast den medföljande skruven.

    Så lösningen är tänkt att fungera oavsett vilken sorts vägg kunden har.

    jo men även om det låter bra i tanken så är man ansvarig sen när nån väl får det över sig och skadar sig. Har man inga monteringsdelar med utan bara skriver att det får kunden ordna så är man ju fri från ansvar på det viset.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.