Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104458
    kaes
    Deltagare

    Efter att haft många frågor och fått många svar från PostNord om hur jag som små företagare på landsbygden skall få ett bra avtal om priser så skippar jag PostNord. Dom värnar inte om oss små företagare på landet. Deras krav är ju att om man skickar så skall det vara porto över 300:- annars åker man på straffavgift på 60:-. Man skall själv lämna in breven till företagscentrat som i mitt fall ligger 5 mil bort och vill man att dom hämtar så tar dom ytterligare 1260:- vilket utgör ca 6:- extra/försändelser.
    Dom svarar mig att återkom när ditt företag har blivet större med mer volymer, dom menar alltså att små företag med ca 250 brev/månad får inget billigare porto hos dom. Dom hänvisar till skicka direkt och då får jag betala vanligt porto (vilket jag använder idag, bra system) men i konkurensskäl så får jag mot större företag ca 75 % högre porto.
    Slutsats små enskilda företag med små volymer vill inte PostNord ha att göra med.
    Vilken skall jag vända mig till?

    #184498
    Stefan72
    Deltagare

    Det här är ingen nytt, standardavtal med posten är typ 0,2%rabatt. Ska du ha mer så krävs det femhundratusen försändelser i veckan typ.

    Skickar du lite så är idag enda alternativet de “fraktföreningar” som finns. Jag har fraktnätverket, en engångskostnad bara och sen skickar du med bra priser. Sen har du ju en mängd andra också som har månadsavgift men å andra sidan rabatter hos andra aktörer.

    Fraktnätverket, Edge, Pluskontot är ju några exempel.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.