Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Olika typer av menyer

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104648
    Jolo
    Deltagare

    Hej, skulle vara intressant om det finns lite åsikter och ideer om vilken typ av meny som är mest optimal att använda i sin butik, lite för och nackdelar.

    Exempelvis:

    Fast meny på vänstersidan i butiken, denna kan ses vart man än går i butiken.

    Fast meny i sidhuvudet där varje produktkategori öppnas nedåt om man håller markören på eller klickar med markören på.

    Enbart en knapp som det står meny på i sidhuvudet så kunden själv måste trycka på denna för att en meny ska öppnas, antingen nedåt som ett stort block som täcker för stor del av sidan eller som dyker upp på vänsterkanten.

    Sedan funderar jag även på om det är någon fördel att precisera menyn i flera delar.
    Tex om man säljer inredning.
    Man trycker då på en menyknapp där det exempelvis står “lampor” och de olika kategorierna av lampor dyker då upp i rutor med bilder på skärmen.
    Eller man trycker på lampor och ytterligare en textmeny dyker upp där man kan välja tex sovrumslampor, kökslampor, utelampor etc.

    Kom gärna med input :)

    #185256
    yerfen
    Medlem

    Jag har också funderat en del på detta, i dagsläget har vi en meny i övre raden som utökas nedåt när man håller musen över respektive huvudkategori.
    Sedan är varje underkategori ganska uppdelade specifikt, vilket jag kommer att göra mer generellt och därefter satsa lite mer på att kunden kan ställa in olika selekteringsalternativ för att begränsa urvalet.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.