Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Dropshipping ifrån kina?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104681
    Roger01
    Deltagare

    Jag har haft några produkter i min butik som jag kört som dropshipping ifrån Kina. Dessa fick jag ta bort när PN införde sina nya regler kring Kinapaketen
    Jag är registrerad hos tullverket, samt momsför varenda vara.
    Problemet var att PN ändå skickade till kunderna att dom skulle betala moms + deras avgift.
    Hur jag än gjorde så gick det inte att få någon överenskommelse med PN, som hänvisar till tullverket, hos tullverket är allt grönt så dom hänvisar till PN.
    Ja så höll det på.
    Detta gjorde att jag fick ta bort dessa sakerna, men jag har massor utav kunder som frågar efter dessa produkter.
    Någon som har tips på någon lösning?
    Företaget kör inte med wholesale, utan dom är en ren dropshipping anläggning.
    Har tyvärr inte hittat någon annan med samma produkter, då jag inte är intresserad utav några piratkopior.

    Har ni några förslag på hur jag ska lösa detta?
    Att lägga till att PN kommer momsa+att dom kommer få betala adm. avgift för ett paket är inte aktuellt. Speciellt då det förekommit ett antal där paketen helt plötsligt är borta efter kund betalat till PN.

    Vill verkligen ha tillbaka dessa produkter igen, men hittar ingen lösning själv?

    Tacksam för hjälp :)

    #186862
    omen
    Deltagare

    Ingen som har något vettigt att tillägga här?

    Min tanke är att ta betalt för moms direkt i webshopen, men hur visar man det för postnord så att kunder slipper de otrevliga breven?

    Har mailat både PN och tullverket och de bollar mig lite fram och tillbaka just nu.

    #186863
    pulzion
    Deltagare

    @omen 94431 wrote:

    Ingen som har något vettigt att tillägga här?

    Min tanke är att ta betalt för moms direkt i webshopen, men hur visar man det för postnord så att kunder slipper de otrevliga breven?

    Har mailat både PN och tullverket och de bollar mig lite fram och tillbaka just nu.

    Tror den enda lösningen du har är att försöka få en forwarder att skicka via Nederländerna eller något annat EU land och betala in moms själv.

    Kunden får sitt paket, staten får sina cash.

    #186859
    Stefan72
    Deltagare

    Varför inte skippa dropshippingen då och ta hem dem själv om det ändå handlar om ett fåtal produkter?
    Det du beskriver är ju ändå verkligheten och att slippa tullhanteringen blir nog svårt och att vissa paket försvinner på vägen behöver ju inte betyda att det är postnords fel. Tyvärr händer det ju på redan tullade om momsade paket men då har man ju rätt att begära rättelse och pengarna tillbaks. Tar lite tid vad jag förstår men det är ju vad som står till buds.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.