Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-06-18, 13:40
Ny medlem
ingen
Ltd

Reg.datum: mar 2018
Rickmax is on a distinguished road
Standard Tips på val av webbhotell & webbyrå

Hej, nu har jag slutat med affilatemarknaden och ska satsa på e-handel istället.

Jag vill köpa en ny egen designad hemsida för ett rimligt pris. Mitt pristak ligger på 40 000kr. Skulle vilja få hjälp med följande frågor:

1. Vilket webbhotell rekommenderar ni? Jag är lite inne på Loopia eller Misshosting. Mest misshosting för att dom är billiga, men vet inte hur pass bra dom är.

2. Har någon hört talas om WeOptimize? Dom erbjuder tydligen bättre priser på hemsidor än andra webbyårer då dom har samarbetspartners i utlandet och även SEO optimerad content om man så önskar. Vilket låter bra! Men vill bara dubbelkolla innan man binder ett avtal. Eller om ni har andra förslag så är det tacksamt!

Tack på förhand!
Svara med citat
Annons

#2 (permalink)  
Gammal 2018-07-12, 10:33
Ny medlem
Ingen
Hoppi

Reg.datum: jul 2018
Hoppi is on a distinguished road
Standard

Jag hade till 95% fokuserat på två saker. Upptid och hastighet. Snabba servrar är oerhört viktigt när du sysslar med e-handel. Dels för användarupplevelsen (mobila användare tenderar att lämna sajten om det går nån enstaka sekund för långsamt), men kanske främst för sökmotoroptimering. Om du sysslat med affiliate-marknadsföring tidigare borde du känna till vikten av att ha en snabb sajt för att kunna ranka bra. Satsa hellre på någon mindre hosting-aktör än de stora jättarna. Antagligen blir det lite dyrare, men det kan definitivt vara värt det.

Glöm inte bort i att djupdyka i recensioner på Trustpilot och liknande omdömessajter! Där kan man läsa om olika fall som man som e-handlare kan stöta på och se hur webbhostingleverantören löst det. T.ex om de varit smidiga att jobba med eller inte.

Taggar
e-handel, webbdesign, webbhotell, webbshop, webbutvecklare

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är