Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Print on demand/dropshipping

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104820
    entreprenoren
    Deltagare

    Hej

    Jag tänker starta en ehandel med fokus på print on demand, kläder och accessoarer. Kommer sikta in mig primärt på den amerikanska marknaden där produktionen även finns. Jag kommer med andra ord inte importera/exportera någonting till Sverige, utan produkter kommer skickas från leverantör till kund i USA. Initialt är tanken att driva ehandeln från Sverige. Vad bör jag tänka på? I min simpla värld betalar jag skatt som vilket företag som helst i Sverige och jag behöver inte förhålla mig till Tullverket och annat eftersom jag inte kommer importera/exportera till Sverige. Väldigt tacksam för svar!

    #185695
    Stefan72
    Deltagare

    Låter mer som att du får ordna med företag och registrera dig i usa.

    #185696
    entreprenoren
    Deltagare

    @Stefan72 92758 wrote:

    Låter mer som att du får ordna med företag och registrera dig i usa.

    Tack för svar. Hur gör andra som sysslar med klassisk dropshipping från Kina, alltså produkten går direkt från leverantören i Kina till kund i t.ex. USA eller Europa? Hur gör andra internationella ehandelsföretag som levererar produkter över hela världen?

    #185697
    Stefan72
    Deltagare

    Den stora skillnaden kanske är att din beskrivning handlar om att företaget i stort sett är verksamt i USA. Har man försäljning och huvudkontor i ett land och skickar över hela världen så blir ju det annorlunda. Däremot så är de antagligen momsregistrerade i varje land om det är så att man säljer mycket.
    Men nu är jag ingen direkt expert så jag ska väl inte säga helt säkert heller. Det låter dock mycket långsökt att du ska kunna ha en verksamhet hemma och skatta här men marknaden är i USA och jänkarna bara får in moms.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.