Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Starta E-handel

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98291
    DanielS
    Deltagare

    Hej,

    Jag har kommit på en idé om lite försäljning på internet. Suttit nu ett par veckor läst läst o läst om att etablera en webshop.Varorna är i inte så stora, högst 2-3kg dom absolut största kanske, hälsokost.

    Det jag ser som kritiska punkter (hur mycket man ska satsa på dessa ibörjan) är många.

    Har ni tips hur man ska tänka när det gäller:

    Webshop – hyra/köpa? vilka är bra?
    lager – 3pl / eget?
    Leverantörer – Hur hittade ni era?

    Ja frågorna är många, har ni själv några kritiska frågor som dök upp på vägen som ni ka tipsa om bra lösningar på?

    Hur startade ni själva upp era verksamheter?

    Jag är total nybörjar med webshopar =)

    #147418
    JohanR
    Deltagare

    Kör på wikinggruppen grymt bra support och du får en egen design på köpet :)
    Jag har mitt lager hemma, dock har jag bara småprylar som max väger ca 1 kg. Har det i ett eget hus dock typ som ett förråd.

    Hittade mina “leverantörer” på google sök på typ “hälsokost wholesale” nja.. kanske inte riktigt så men ja du vet :)

    Reggade bolaget, betalade in lite pengar sen va de bara att köpa in produkter och fixa en webbshop som va lite jobbigt då man har en del olika produkter.. Förstår inte hur andra som har flera tusen varor orkar :)

    #147731
    Harald Jarl
    Deltagare

    Roligt att du vill starta eget.

    Ett bra tips är att hålla kostnaderna nere, att tänka efter ifall du verkligen behöver funktioner, tillägg, tjänster, och diverse saker.

    Det är lätt att köpa på sig en massa onödiga saker i början.

    #147734
    FredrikGust
    Deltagare

    Glöm inte bort kostnaden för marknadsföringen! Den överstiger med största sannolikhet alla andra kostnader, så glöm inte bort den i din budget.

    Tänk också på att tidigt fundera ut de unika egenskaperna du kommer erbjuda som gör att kunderna kommer handla just hos dig, så de följer med redan från början i allt från design, produkter till marknadsföringen. Konkurrensen inom din bransch är rätt stor och troligtvis finns där en hel del skojare också som det gäller att särskilja sig från.

    Som Harald Jarl skriver, håll kostnaderna nere.

    #147879
    DanielS
    Deltagare

    Okej, tack ska ni ha!

    Det tar sin lilla tid innan allt faller på plats =)

    #147956
    mobilizer
    Deltagare

    Ja. Satsa all tid på att hitta en marknadsförningsmodell som fungerar bra! Det som du tjänar mest på i längden.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.