Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kreditkoll gjord – Neka eller inte neka?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105060
    nextgen
    Deltagare

    Hej!

    Jag har ett paket med ett värde på 1500kr. Gjorde en kreditupplysning på en kund och hen har två betalningsanmärkningar varav en är tredskodomar. Borde man neka eller inte neka? Hur säger man isåfall till en kund att man inte kan erbjuda fakturaköp längre?

    #186408
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Neka!

    Jag hade skrivit typ så här:

    Hej,

    Efter en kreditkontroll så kan vi tyvärr inte sälja på faktura till er. Men ni är välkomna att välja några av våra andra betalsätt vi har på vår hemsida.

    @nextgen 93757 wrote:

    Hej!

    Jag har ett paket med ett värde på 1500kr. Gjorde en kreditupplysning på en kund och hen har två betalningsanmärkningar varav en är tredskodomar. Borde man neka eller inte neka? Hur säger man isåfall till en kund att man inte kan erbjuda fakturaköp längre?

    #186409
    nextgen
    Deltagare

    @Jimmy Öström 93759 wrote:

    Neka!

    Jag hade skrivit typ så här:

    Hej,

    Efter en kreditkontroll så kan vi tyvärr inte sälja på faktura till er. Men ni är välkomna att välja några av våra andra betalsätt vi har på vår hemsida.

    Tack för svar Jimmy! Jag ska skriva så som du sa det isåfall. Varför tycker du man ska neka? Är det för hen har betalningsanmärkningar eller för att det är tredskodomar?

    #186417
    nmn
    Deltagare

    Varför ge någon kredit som uppenbarligen inte klarar av att hantera det?

    Sedan så kan man ju se vad det är för typ av skuld som gett anmärkningen, ofta är det rent trams som trängselskatt, enstaka P-bot eller inkassoavgift. Bufffakturor och domänskojare var det länge sedan man såg, dessa sorteras väl bort bättre idag.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.