Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Klimatkompensera transporterna

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105099
    JHA
    Deltagare

    Någon annan här som klimatkompenserar sina transporter?

    Vill bara informera er alla om att:
    1) Kostnaden är mycket liten
    2) Det är ett viktigt ändamål
    3) Kunderna uppskattar det

    Det är väldigt enkelt:
    1) Kolla med transportör om utsläpptsrapport
    (Schenker, Bring, DHL, alla har detta)
    2) Köp motsvarande klimatkompensation
    (Finns flera men rekommenderar goldstandard.org som är en non-profit)

    För ett tag sedan skrev jag en mer detaljerad artikel om hur vi klimatkompenserar.

    #186502
    nmn
    Deltagare

    Ren greenwashing och godhetssignalerande att låtsas klimatkompensera!

    Kunder som är så korkade att de går på något sådant vill jag inte ha!

    RWU kollar upp ett av dessa bedrägerier här: Groena pengar | Rebecca Weidmo Uvell

    25% av intäkterna går till “klimatkompensation” resten stoppar världsförbättrarna i egen ficka.

    #186505
    JHA
    Deltagare

    Verkar som att du bestämt dig för att ha din åsikt kring detta så förtydligar mest för andra som kanske läser ditt inlägg och kan bilda sig en egen uppfattning.

    Absolut finns det vinstdrivande företag inom klimatkompensation. Om det är rätt eller fel, får andra avgöra. Att kontrollera välgörenhetsföretag är väl standard hos alla innan man skickar in pengar?

    Absolut är det också starkt rekommenderat att försöka minska sina egna utsläpp på de sätt man kan innan eller samtidigt som man klimatkompenserar.

    Rekommenderade en icke-vinstdrivande organisation för ser naturligtvis hellre att mina egna pengar går direkt till rätt ändamål som även kontrolleras och säkerställs av tredje part.

    Klimatkompensation är inte en lösning på klimatkrisen, men det är någonting som faktiskt gör skillnad. Har du något bättre förslag är jag idel öra.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.