Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-06-17, 23:26
Mickes avatar
Medlem
bagsy.se

Reg.datum: Apr 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard Länkstrategier

hur arbetar ni med inlänkar?

Jag kör 2 (Sp)bloggar där jag rekommenderar våra produkter och får länkar med rätt text i. Kör även en site med nästan som en spegling av våra rubriker med länkar direkt ner bland produkterna.

Får en del inlänkar å sådär från forum och sajter och har sneglat på konkurenternas inlänkar med hjälp av yahoo site explorer och försökt lägga till länkar på dom ställena det går.
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-06-18, 00:05
Medlem
kondomakuten.se

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Samtliga metoder du nämner låter väldigt bra och just bloggar är otroligt smidigt, om bloggarna ger mervärde för besökarna dvs. Har du bara orken att hålla dem uppdaterade så bör det hjälpa dig en hel del.

Utöver dina redan nämnda förslag så kan du även skapa små mini-sajter om specifika produkter. Säljer du tex mobiler på din e-butik så kan du skapa en sajt om W890i där du har med specifikationer, information och kanske tom ger besökarna möjligheten att kommentera och på så vis får gratis informationutfyllnad.

Senast redigerad av ducedo den 2010-07-06 klockan 10:49.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-06-18, 08:52
Dans avatar
Dan Dan är inte uppkopplad
Administrator
RoligaPrylar.se
@nilsson_dan

Standard

Jag skulle inte rekommendera att köra med sploggar... och inte säga att man gör det på ett offentligt forum heller där konkurrenter kanske läser och vill anmäla lite till Google

Att gå från splogg till blogg är inte så svårt faktiskt och gör att man har en helt fri rygg och framtidssäkrar ens investering i bloggen.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-06-18, 11:49
Mickes avatar
Medlem
bagsy.se

Reg.datum: Apr 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard

hehe Dan bloggarna klassas nog inte direkt som spambloggar tänker jag ändå därav den lilla parentesen, är en del allmäna tips å trix med som folk kommenterar och verkar gilla.

Därimot funderade jag lite på detta detta som en konkurrent kör på "billiga reservdelar .se" klassas som spam? verkar ju vara ganska effektivt.

Kör ni bloggar på tex aftonbladet, wordpress.com eller var kör ni dom för att få bäst kraft i dom?
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-06-18, 11:56
Dans avatar
Administrator
RoligaPrylar.se
@nilsson_dan

Standard

Spam och spam. Det där är ju en sida som inte tillför besökaren någonting och har länkar endast i syfte att boosta butiken. Dock tror jag inte en sådan taktik funkar särskilt bra. Google är inte trög, den ser en sida med typ inget content och bara länkar till en sida. Antagligen har sidan inga vettiga inlänkar heller så...

I de fall jag har bloggar kör jag dem på egen domän. AB tillåter inte kommersiella bloggar vad jag vet. Jag tror inte riktigt på taktiken att bygga ett spamnät kring siten, utan snarare ett kvalitativt nätverk inom nischen. Det är så himla enkelt för en konkurrent att sticka hål på ett spamnät och det händer säkert varje dag.

Så om man inte vill stå för sin länkstrategi så jobbar man inte långsiktigt om du frågar mig. I ditt fall kan du ju dock lägga upp gallerier på garaget osv med din egen bil eller liknande och länka och berätta öppet att du driver den och den sidan.

Sedan kan du ju starta en blogg som handlar om hur man enkelt och billigt lagar vanliga fel på vissa bilmodeller. Om man tillför besökaren något och inte bara gör det för egen vinnings skull så är det långsiktigt och vettigt.

Det räcker att blogga 1 gång i veckan även om oftare är bättre. Orkar man inte blogga själv finns alltid skribenter att hyra!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-06-18, 11:58
Dans avatar
Administrator
RoligaPrylar.se
@nilsson_dan

Standard

Min bästa länkstrategi är nog att mina kunder gillar mig och att de ofta har egna bloggar. Jag får minst en inlänk om dagen typ helt gratis bara för att någon gillar min butik eller tycker jag skrivit roligt om en produkt.

Så att ha bra content är mycket bättre i längden än att ha 10 spambloggar
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-06-25, 18:54
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dan Visa inlägg
Min bästa länkstrategi är nog att mina kunder gillar mig och att de ofta har egna bloggar. Jag får minst en inlänk om dagen typ helt gratis bara för att någon gillar min butik eller tycker jag skrivit roligt om en produkt.

Så att ha bra content är mycket bättre i längden än att ha 10 spambloggar
Fast för en ny site antar jag att du jobbar lite mer aktivt med länkar.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-06-25, 19:36
Dans avatar
Administrator
RoligaPrylar.se
@nilsson_dan

Standard

Ja jag har inget emot att jobba aktivt, men spambloggar tror jag inte är någon klockren idé i längden.

Det var mest ett exempel på hur man kan jobba i längden. I början måste man ju använda sitt nätverk och be om tjänster för att få länkar.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-06-25, 19:36
Dans avatar
Administrator
RoligaPrylar.se
@nilsson_dan

Standard

Man kan ju såklart göra PR-kupper osv också som funkar mycket bra, men det kräver ju lite kreativitet och jobb.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-06-25, 21:15
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dan Visa inlägg
Ja jag har inget emot att jobba aktivt, men spambloggar tror jag inte är någon klockren idé i längden.

Det var mest ett exempel på hur man kan jobba i längden. I början måste man ju använda sitt nätverk och be om tjänster för att få länkar.
Absolut, Man kan ju tipsa folk om bra innehåll också men det blir lätt lite spammigt tycker jag så man får göra det rätt.
Svara med citat
Svara

Taggar
länkar

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är