Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-12-21, 09:49
Novis
ingen

Reg.datum: Dec 2010
Standard Koppling bokföringsprogram

Som ny inom e-handel och precis börjar starta upp är allt väldigt förvirrande! Man behöver ju ett program för bokföringen. Och den kan kopplas till e-handelsplattformen eller till internetbanken men inte till båda. Har jag förstått saken rätt? Tänkte använda mig av Speceter (några kommentarer om dom?) men vet inte vad som är smartast - att koppla bokföringen till banken eller till e-handelsplattformen.
Hade fört tänkt koppla till e-handeln men nu när jag har tänkt på saken och tänkt alldeles för mycket är jag osäker och förvirrad! Vad säger ni?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-12-21, 11:50
Ivrig
www.interiora.se

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Använder mig av koppling till Specter i min webshop och det fungerar klockrent.
Specter är kanske inte snabbast på att ge support, men jag tycker ändå de sköter sig bra.

Finns flera system som har koppling till Specter och de växer kraftigt.

Om du jobbar med DIBS som inlösare så kan ju specter autokontera det åt dig också tror jag.. Använder inte den funktionen, men har för mig att de sa att det kan fungera så.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-01-01, 15:43
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Jag var påväg att köra på Specter innan när jag hade Fortnox (som är det sämsta skit jag varit med om) men jag tyckte dom var dyra.

Så jag återgick till Visma SPCS 2000 och jag har inte ångrat detta en sekund.'

Citat:
Ursprungligen postat av Uzume Visa inlägg
Som ny inom e-handel och precis börjar starta upp är allt väldigt förvirrande! Man behöver ju ett program för bokföringen. Och den kan kopplas till e-handelsplattformen eller till internetbanken men inte till båda. Har jag förstått saken rätt? Tänkte använda mig av Speceter (några kommentarer om dom?) men vet inte vad som är smartast - att koppla bokföringen till banken eller till e-handelsplattformen.
Hade fört tänkt koppla till e-handeln men nu när jag har tänkt på saken och tänkt alldeles för mycket är jag osäker och förvirrad! Vad säger ni?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-01-19, 21:44
Nyfödd
www.tophorse.se

Standard

Någon som har fler tips kring detta? Vad ska man ha för bokföringsprogram, och hur sköter man det? Hur vet man vad det ska kopplas till?
Och måste man fixa med detta även om man tänkt skaffa en revisor?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-01-19, 21:53
Novis
ingen

Standard

Har hört att mamut kan vara något att titta på
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-01-20, 07:34
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JessicaH Visa inlägg
Någon som har fler tips kring detta? Vad ska man ha för bokföringsprogram, och hur sköter man det? Hur vet man vad det ska kopplas till?
Och måste man fixa med detta även om man tänkt skaffa en revisor?
Om du inte vill betala en massa pengar till revisorn för att göra rätt så banala saker som att skriva ut papper, och sedan häfta ihop och slå hål på dem, så gör du klokt i att försöka reda ut detta själv.

Om du inte har någon koll alls på bokföring och sådant, så lär dig det omgående. Som företagare är du ansvarig för all bokföring vem som än gjort den, och förstår du den inte kommer du inte att kunna se om den som bokför gör helt fel eller har missförstått något.

Vad du sedan skall ha är upp till dig. SPCS är stora och väletablerade, och jag använder det med stor behållning. Men akta dig för deras program "Enskild Firma" som är en slags "bokföring light" där det är svårt att bokföra något lite mer komplicerat.

Sedan finns det andra som du kan titta på och se vad det kostar och hur det fungerar.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are