Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Snygga och funktionella webshoppar

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93821
    MrFalk
    Deltagare

    Hej,
    jag har suttit och tittat på massor av referensbutiker för olika ehandelslösningar för att komma till slutsatsen att det mesta ser ut som “kom och hjälp mig att dö”, mina ögon orkar inte med att se på eländet längre och därför frågar jag nu er!

    Har ni möjligtvis några favoriter som är exemplariska både vad gäller design och funktionalitet?

    Har ni även designers namn och e-post tar jag gärna emot detta :D

    #105553
    Dan
    Deltagare

    Kan du inte göra en punktlista på allt du tycker är dåligt på de du hittat så kan man lättare hitta en lösning tror jag. Är det mest design du tycker det felas alltså?

    Personligen tycker jag det finns snygga e-butik.se, jetshop.se och nordiskehandel.se

    Dock vet jag inte om man kan ta bort brandingen på e-butik.se då jag nog inte sett någon utan det. Kanske någon som vet?

    För att kunna göra en bra design behöver man tillgång till CSS och html-templates. Dock går det att göra mirakel med en bra tillgång till CSS-filer. Min butik har inga templatemöjligheter utan jag gör allt via css. Dock är lösningen byggd av mig och för mig så det är kanske inte så objektivt :D

    #105572
    Joachim
    Deltagare

    Eftersom detta blir mitt första inlägg så måste jag bara säga att ehandel.se
    är ett lysande initiativ av dig Dan! Jag tror att vi som e-handlare har mycket att vinna på att utbyta erfarenheter, tankar och ideer! Speciellt ideén om att gå ihop och förhandla fraktavtal är något som jag tycker skulle vara en utmärkt lösning, någon som är intresserad?

    Men nog sagt om detta. Mitt inlägg skulle ju handla om snygga och funktionella webbshoppar så här kommer det: Vad kör du för e-shop själv dan? Verkar både funktionell och snyggt upplagt.

    #105574
    Dan
    Deltagare

    Tack det är kul att det blivit lite snurr på sidan så snabbt. Det är superkul.

    Jag kör mitt egna system som jag började utveckla 2003 när jag sålde tshirts på Attitude.se, när jag insåg att det skulle bli en stor grej med föreningar och företag som ville ha brandade egna butiker utvecklade jag en funktionalitet för att skala systemet i oändligt antal fristående butiker. Tyvärr missa jag det tåget och Spreadshirt samt Polyshop tog den marknaden.

    Så istället startade jag egna butiker på plattformen såsom Nakenchock.se och Geektown.se. Sedan sålde jag alla t-shirtverksamheter och insåg att det kanske vore kul att vidareutveckla lösningen genom att syssla med traditionell e-handel, så jag startade Roliga Prylar och senare även iPhonebutiken.

    I dagsläget körs dock endast Roligaprylar.se och Silflay.se (min mammas butik) på min plattform. Den är bra, men inte byggd för att användas för andra än mig egentligen. Det är svårt att bygga skalbara lösningar som hanterar mycket data, men fruktansvärt roligt när man får till en grym algoritm nånstans.

    Ja, nu blev jag långrandig.

    Kort: Jag har byggt allt själv :)

    #105576
    banane
    Deltagare

    Best eCommerce Websites and Inspiration | eCommerce Gallery kanske kan vara något att kika på för att hitta lite ytterligare önskemål inför din kommande webshop?

    #105737
    Hittaupplevelse
    Deltagare

    Som mitt första inlägg här inne på denna smarta mötesplats vill jag bara tacka dig Dan, för ett fint initiativ.

    Har ju jobbat med min sajt, Sverigesurfen.com i snart tio år och först nu startat upp en liten nischad sida om upplevelser som heter Hittaupplevelse.se.

    Hoppas få mycket goda ideér och synpunkter härinne!

    Jag är egentligen inget IT-proffs utan jobbar med Skog & Trädgård i mitt företag. Men det här med att ha en hemsida är ju ett bra komplement till affärerna.. :)

    Har du några bra tips till mig Dan är jag idel öra!

    “Keep up the good work”!

    Mvh
    Carl
    HittaUpplevelse.se, presenter, presentkort till upplevelser, upplevelsepresenter, resor, Sverige – hittaupplevelse

    #105939
    MrFalk
    Deltagare

    :D Jag letar fortfarande efter snygga butiker så jag blåser därför liv i tråden igen, vacker har ju gjort ett enligt mig väldigt bra jobb med tretti.se men jag är lite nyfiken på vad det är för webshop som ligger i grunden.

    Någon här som vet?

    #105940
    Dan
    Deltagare

    Det är väl få som slår Nelly.se när det gäller kläder. En av mina favoriter i alla fall.

    #105941
    Seke
    Deltagare

    @MrFalk 588 wrote:

    :D Jag letar fortfarande efter snygga butiker så jag blåser därför liv i tråden igen, vacker har ju gjort ett enligt mig väldigt bra jobb med tretti.se men jag är lite nyfiken på vad det är för webshop som ligger i grunden.

    Någon här som vet?

    Jag handlade själv på tretti.se idag och blev imponerad. Lite “prisjakt-känsla”, och tydlig och bra utcheckning. Undrade också vilken teknik som ligger bakom. Sedan såg jag att tretti.se var temat för ett av föredragen på ehandelsseminariet som var för några veckor sedan. (Missade det tyvärr pga dålig framförhållning; fulltecknat när jag kom till skott).

    Någon som var där kanske kan upplysa oss andra?

    #105942
    Micke
    Deltagare

    ang tretti.se
    http://bors.www.dn.se/dn/site/news/newspop.page?magic=(cc%20(news%20(id%20urn:newsml:six.se:20090202:WKR_3671961539:1)))

    på deviantART finns en del inspiration

    50 Inspirational E-Commerce Website Designs | Vandelay Design Blog där med,

    bra produktbilder (och illustrationer) tycker jag kan göra mer än halva intrycket.

    ikea tycker jag har lyckats med sin produktkatalog på nätet med.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.