Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Leverantörer

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95409
    ErikHolmgren
    Deltagare

    Hej!
    Jag har en affärsidé som bl a innefattar e-handel med elektronik men jag vet inget bra ställe att få kontakt med leverantörer. Skulle vara bra om jag kunde få lite tips.
    Tänkte sälja bl a mobiltelefoner, laptops. Överallt finns det sidor som säger sig ha listor med grossister men allt verkar mycket skumt och jag undrar om ni har några direktkontakter eller vet var jag kan hitta detta.

    Mvh Erik

    #117755
    Croona
    Deltagare

    Ska du slå dig in på den marknaden så hoppas jag att du har en ruggigt bra affärsidé. Inte för att låta negativ, men om du inte heller har några kontakter så kommer du nog inte hamna rätt i pris i vilket fall.

    #117756
    Parvelito
    Deltagare

    Du kan gå till valfritt varuhus som det står MediaMarkt, El-giganten eller något annat märke på och handla där 5-10% billigare än vad du kan handla för från grossister och distributörer.

    Välkommen till en av de sjukaste branscher som finns… ;-)

    #117758
    abb
    Deltagare

    @Parvelito 13955 wrote:

    Du kan gå till valfritt varuhus som det står MediaMarkt, El-giganten eller något annat märke på och handla där 5-10% billigare än vad du kan handla för från grossister och distributörer.

    Välkommen till en av de sjukaste branscher som finns… ;-)

    Låter sunt. :rolleyes:

    #117759
    martinkiland
    Deltagare

    Jag vet inte hur det är med er andra. Men om det är något jag inte delar med mig av på forum så är det mina leverantörskontakter. Nu har jag iofs ändå inga i den branschen du söker.

    Mitt tips: googla runt lite och leta, ring några samtal till grossister du hittar, genom sådana samtal kan du säkert få tips om andra leverantörer.

    #117761
    Ermes70
    Deltagare

    Du kan ju alltid gå in på Grossist.se – Mötesplatsen för grossister och återförsäljare och hitta elektronik leverantörer..

    #183718
    Ehandlaren
    Deltagare

    Om du är intresserad av att köpa elektronik är det värt att tänka på att det inte alltid är helt enkelt att följa alla regler som finns för försäljning av varor i Sverige, exempelvis allt vad CE certifikat innebär.

    Jag har själv importerat från Kina i ett par år och det är en av de största bökigheterna enligt mig. Vad det kommer till leverantörer så har du säkert hört om Alibaba, om du vill hålla lägre priser kan du dock behöva handla av den kinesiska versionen av Alibaba istället “1688”, det var så jag hade möjlighet att konkurrera i ett par år.

    Om du istället är intresserad av svenska grossister så är som sagt Grossist.se ett alternativ, eller annars [URL=”https://överskottspartier.se”%5DÖverskottspartier.se%5B/URL%5D där du kan hitta större partier till nedsatta priser.

    #183724
    Stefan72
    Deltagare

    Fast en vanlig missuppfattning är ju att man tror att många köper från “grossister” som på nåt vis arbetar hemligt och som bara de lyckligt lottade vet om där man får enorma rabatter och tjänar massor med pengar. Riktigt så enkelt är det ju inte och även om det förvisso finns grossister så tror jag många söker sig till andra egna källor som man hittar med idogt letande.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.