Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-01-18, 14:01
Ny medlem
www.merattityd.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard Hur stort värde har en www adress

Hej jag undrar om någon kan svara på några frågor.

NR1 .Hur stort värde har en www adress för att hamna högt upp på google
tex min butik heter nu merattityd.se så söker någon på en av mina produkter tex plånböker online så säger adressen inget men om den istället hade haft namnet planbokeronline.se hade jag då per automatik hamnat högst upp pga det specifika namnet ?.

NR2. Om nu namnet skulle ha betydelse har då det starkare kraft om det är direkt in på websidan eller är det samma om det länkar in till min sida.

nr3.Vad säger lagen om att tex att ta ett varumärke som armani och ta adressen armaniplanbokeronline.se och länka till min sida får jag det eller är det varumärkesintrång på webadress eller vad ?.

tacksam för svar från en fortfarande lärande ehandlare =)
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-01-18, 14:23
Ny medlem
För många :)

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Hejsan

Citat:
NR1 .Hur stort värde har en www adress för att hamna högt upp på google
tex min butik heter nu merattityd.se så söker någon på en av mina produkter tex plånböker online så säger adressen inget men om den istället hade haft namnet planbokeronline.se hade jag då per automatik hamnat högst upp pga det specifika namnet ?.
Att du hamnar högst upp kan du inte räkna med. Däremot så ökar dina chanser för en bättre placering på google om du har domännamnet "planbockeronline.se" och sökordet är "plånböcker online". SEO handlar inte bara om domännamnet utan om hur relevant ditt innehåll är till sökordet, hur många inlänkningar du har samt hur bra optimerad sidan är.

Citat:
NR2. Om nu namnet skulle ha betydelse har då det starkare kraft om det är direkt in på websidan eller är det samma om det länkar in till min sida.
Det beror på vilka sökord dina sidor är optimerade för. Exempelvis: planbockeronline.se/vaskor/ för sökordet "väskor" och landningssidan planbockeronline.se för "plånböcker" och "plånböcker online".

Citat:
nr3.Vad säger lagen om att tex att ta ett varumärke som armani och ta adressen armaniplanbokeronline.se och länka till min sida får jag det eller är det varumärkesintrång på webadress eller vad ?.
Det är varumärkesintrång om du inte är återförsäljare av armani plånböcker och fått tillstånd att använda deras namn i din marknadsföring. Många som skiter i detta dock :P

Lycka till!
Hojta om du har fler frågor.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-01-19, 16:05
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Vid sökordsoptimering hjälper det också om man kan stava.. alternativt att man gör samma stavfel som de potentiella kunderna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är