Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! - Sidan 12 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-11, 14:44
MaWeMagnus MaWeMagnus är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.kumiukko.fi
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Oy MaWe Trading Ab / Oy Westerlund Kaarre Consulting Ab

Reg.datum: aug 2013
MaWeMagnus is on a distinguished road
Thumbs up Pasante.fi

Hej,

Mitt namn är Magnus, 19 år och bor i Finland.

Driver tillsammans med mina två bröder företaget MaWe Trading. Vi är exklusiva importörer av kondommärket Pasante från Storbritannien. Vi driver webshoppen Pasante.fi, samt distribuerar Pasante till återförsäljare i Finland/övriga norden!
Svara med citat
Annons

Gammal 2013-08-20, 20:16
Janne_FI Janne_FI är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.luontaiscenter.fi
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Luontaiscenter

Janne_FI is on a distinguished road
Standard

Hej, för det första, vad spännande att det finns andra här från Finland, och vad kul att det finns ett forum i Norden för e-handel. Efter ett antal år i Sverige flyttade jag till Finland, och nu har vi just kommit igång med e-handel i vår hälsokostbutik, som är ett familjeföretag. För närvarande är vår nätbutik endast på finska, men förhoppningsvis kommer vi att expandera verksamheten i framtiden. Mitt namn är Janne, 32 år gammal, och företagare/deltidsstuderande (MBA, fortsättningstudier).

En sak som jag vill poängtera - vi har lyckats kombinera OpenCart med vårt egna kassasystem i den traditionella butiken, dvs. nu sker allting (lager, rapportering, moms rapport osv) från ett system.
Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 17:02
Tomas på Justo Tomas på Justo är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.justo.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! North Dynamic AB

Reg.datum: jan 2013
Tomas på Justo is on a distinguished road
Standard

Hejsan! Tomas Tysén heter jag. 43 år med fru och 2 barn.

Jag driver, tillsammans med ett par kollegor, Justo.se. En (b2b-site) som säljer bulkkemi mot fordon/transport/fastighets-branschen. En utmaning att sälja mot en bransch där kunden är van att handla av ett antal stora aktörer som jobbar med aktiva fältsäljare och invanda beteenden (telefonorder). Vi tänkte ändra förutsättningarna lite.

Innan jag valde att köra eget igen så jobbade jag 5 år på EBay Sweden/Tradera, där jag hade ansvaret för "Företagsgruppen". Gänget som hjälper företagare att nyttja Tradera som marknadsplats.

Innan dess var jag med på resan när hitta.se startade. Det blev en kort session. Det tog drygt 6 månader innan sajten blev uppköpt och merparten av oss gick vidare.

Startade och driver dessutom siten smakprov.se sedan 2003. En tjänst mot bokbranschen. En kär vän som får lite omtanke nästan varje dag. Älskar böcker och att läsa.

Tänkte förkovra mig här på forumet och dra nytta av den samlade erfarenheten som finns här. Allt eftersom jag plockar upp egna erfarenheter så ska jag försöka dela med mig jag med. Sharing är ju caring.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 14:53
Freerole Freerole är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.slojd-detaljer.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Slöjd-Detaljer AB

Reg.datum: jun 2013
Freerole is on a distinguished road
Standard

Hej!
Peter Medin heter jag och jobbar på Slöjd-Detaljer. För er som inte känner till oss har vi sedan 1960 såld produkter och förbrukningsmateriel för hobby och hantverk till främst skolor och privatpersoner. Det började med postorder och 1997 lanserades första e-handelsplatsen. Idag står e-handeln för 80% av omsättningen och vi finns i alla nordiska länder. Vi har även två egna butiker och ett antal ÅF.

Min bakrund är inom IT-branchen där jag jobbat som konsult och säljare inom nätverk och kommunikation. År 2011 gjorde jag en projektplan för en expansion av Slöjd-Detaljers verksamhet mot privatkonsument och det ledde till att jag slutat mitt dåvarande arbete som säljare och började på Slöjd-Detaljer. För övrigt är Slöjd-Detaljer ett familjeföretag som ägs och drivs av min familj därav min koppling till företaget.

Sedan min start på bolaget har vi gjort en hel del olika projekt för att ta några kliv framåt inom e-handel och då bla byggt och lanserat en ny e-handelsplats med allt vad det innebär. Nu skall bara resten av världen erövras
Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 13:42
4släpet 4släpet är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://4slapet.tictail.com/
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! 4släpet

Reg.datum: okt 2013
4släpet is on a distinguished road
Standard

Hej!
Jag heter Sebastian. Född i Tyskland men nu bor jag i Stockholm med min fru.
Att lära svensk ta lite tid för mig och livet i Sverige är lite dyr men känner sig bra, så därför har jag bestämt att börja en ehandel.

Tillsammans med två vän som ägar egen business i Tyskland har vi funderat hur det kan fungera med lära svensk för mig och driva egens företag här i Sverige.

Vi har helt enkelt plockat ut det bästa och populäraste produkterna från de stora kända tillverkarna av släpvagnsdelar (släpvagntillbehör). Bromsbackar, Stötdämpare, Bromswire bl.a. hitta du på 4slapet.se eller direkt på shop sidan. Vi har marknadens ledande tillverkare av släpvagntillbehör till lägsta pris.

Tidigare har jag jobbat med logistik och kund service, så jag hoppas det hjälpa med nöjda kunder

En stort motivation är också att utvecklar hållbarhets tanke. Jag tycker det är viktig och hoppas det går bra med min projekt.

Lycka till för er och jag hoppas att man kan förstår vad jag har skrivit.
Bäst
Sebbe
Gammal 2013-10-20, 14:39
Kristeo Kristeo är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.abazzo.se, www.sytex.se, www.reptilsidan.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Abazzo

Reg.datum: mar 2012
Kristeo is on a distinguished road
Standard

Hej!

Jag heter Kristina Gustafsson, 47 år och driver webshopen Abazzo sedan jan 2012.
Innan dess hade jag en hobbyverksamhet i 7 år, där jag designande och sydde skräddarsydda hundkläder till kunder runt om i Norden.
Jag har Abazzo vid sidan om mitt ordinarie arbete som pedagog på en förskola.

Än så länge har jag ett brett sortiment i min webshop, men hoppas hitta någon eller några produkter som ska komma att sticka ut lite mer i försäljningen. Jag har min webshop hos Textalk. Jag tycker det fungerar bra.

Det jag tycker är den största utmaningen är att synas ute på nätet....tar tacksamt emot idéer om hur man syns.
Reptilsidan

Senast redigerad av Kristeo den 2013-10-20 klockan 15:37.
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 22:33
torbjorn@skidan.se torbjorn@skidan.se är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Arvidsjaur
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! skidan.se

Reg.datum: feb 2012
torbjorn@skidan.se is on a distinguished road
Standard skidan.se

Relativt ny inom E-handel, driver Rullskidor hos skidan.se Vi har det! säljer allt inom skidor förutom utförsåkning. Jobbat som idrottslärare/skidtränare i 18 år. Har stor kunskap inom området och fick chansen att ta över skidan.se Började med en webshop från wirituemart och har gått vidare till senaste magento byggd av oss själva.

Vår verksamhet växer sakta och vi har valt att försöka växa organiskt.(eller vad det nu heter) Vi nappade på det mesta i början som "krävs" för att få en E-handel att växa utan önskvärd effekt. Nu kör vi enbart med satellitsidor och Björn Ferry i styrelsen.

Vi fortsätter att växa trots att vi inte satsar på Adwords eller andra trafikdragande möjligheter.

Skriver inget i forum läser dock det mesta. Jobbar hårt med kundvård och har ej utnyttjat nyhetsbrev ännu. Kommer dock att göra det inom kort.

Målinriktad, jobbar hårt, kan min sak inget kan gå fel :-)
Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 09:33
Skelleto Skelleto är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Metaloutlet
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Börjessons E-Handel

Reg.datum: okt 2013
Skelleto is on a distinguished road
Standard

Hejsan!

Mitt namn är Andreas och jag är 28 år gammal och bor i en villa i Halland tillsammans med min fru och mina två barn. Jag har lurkat här ett tag utan att skriva, mest för att samla lite info angående min nystart inom E-Handel. Sitter just nu och väntar på att EGT ska ringa för att se var dem har att säga om min affärsplan samt beräknade resultatbudget!

Är gravt synskadad och fungerar bäst i en trygg miljö vilket ligger till grunden för min satsning inom E-Handel! Somsagt många oroliga tankar just nu, men det har nog de flesta nystartare!

Ha det fint!
Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 19:31
Fru Bads avatar
Fru Bad Fru Bad är inte uppkopplad
Flitig Medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! underbarabad punkt se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Underbara Bad

Fru Bad is on a distinguished road
Standard

Tror inte jag har presenterat mig själv...?

Silje heter jag, är från Norge. Glad och sprallig, målmedveten och ganska bestämd...
Har man och barn, och bor på Hisingen i Göteborg.

Jobbar i förskolan, sen har jag mitt eget lilla företag: Underbara Bad- Handduk, tvål, krokar, duschdraperi till badet.

Stor passion för inredning, och nu med bara fokus på Badummet! Kul, rolig, utmanande, har lärt otroligt mycket, mycket jag aldrig trodde jag skulle även tänka på!

Just nu jobbar jag med marknadsföring, inte så lätt när man vill hålla kostnadarne nere också. Går Mentor-program vid Nyföretags Centrum, på Lindholmen Science Park, vilket jag hoppas blir bra!

Ett badrum att trivas i:
Svara med citat
Annons
Gammal 2013-12-06, 00:08
Abathingart Abathingart är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! -
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! -

Reg.datum: jun 2013
Abathingart is on a distinguished road
Standard

Hej,

Mitt namn är Art. 24 år gammal, ursprunglig från Thailand men har nu bott i Stockholm ett tag.

Började med e-handel sedan 2008 men har just precis startat eget nu i år.

Jobbar heltid med olika området hos ett e-handel företag och driva mitt eget på fritiden.

Älskar svåra utmaningar samt nyfiken på allt kring e-handel och online marknadsföring

Hänger runt på ehandel.se forum ett tag nu men detta är mitt första inlägg

PS. Håller på att lära mig bättre svenska språket.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är