Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 10:07
Medlem
www.sarisaristore.se
@skrymta

Reg.datum: Oct 2010
Standard Lager eller semester?

Har hittat en grossist i Holland som erbjuder bra priser. Tillkommer förstås frakten. Lägger vi en lite större order så går det att slå ut frakten och fortfarande hamna bra till, lika med eller några procent under det vi kan hitta i Sverige. En aspekt till är att det går att få tag på varor som inte finns att köpa i Sverige vilket förstås också är en fördel.

Nu är frågan, ska vi åka på semester i sommar eller ska vi satsa på ett lite större inköp?
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 10:32
lunarmyss avatar
Veteran
iPhonebutiken.se

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Sem.. vad?

Semester pysslar man inte med om man är en äkta ehandlare
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 11:24
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Semester... Vad är det? Om du nödvändigtvis vill leka medel-Svensson så hyr en campingstuga ett par nätter på Gustavsviks Camping (enligt deras reklam "En vistelse på Gustavsviks är en upplevelse i sig med ett stort och brett utbud av aktiviteter").

Behöver du lite shopping så har ni väl Mariebergs köpcentrum att trängas i en lönehelg, inte riktigt som basaren i Istanbul, men inte så himla långt ifrån heller.

Fast är det å andra sidan bara några få procent billigare att lägga hela kassan på ett lager, så skulle jag skita i det och leta efter någon som var billigare.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 12:02
hansanderss avatar
Medlem
bindit.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Övernattade vid Stenö Camping Sandarne en dag ifjol. Om man söker en plats där INGENTING händer, då kanske man ska åka dit.
Enda underhållningen var en medelålders dam som, ganska onykter, försökte polera sin husvagn av samma årsmodell ungefär. Kanske Parvelito kan bistå henne med klarlack i år istället ?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 12:11
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hansanders Visa inlägg
Övernattade vid Stenö Camping Sandarne en dag ifjol. Om man söker en plats där INGENTING händer, då kanske man ska åka dit.
Enda underhållningen var en medelålders dam som, ganska onykter, försökte polera sin husvagn av samma årsmodell ungefär. Kanske Parvelito kan bistå henne med klarlack i år istället ?
Haha... Ja, till Sandarne åker man inte för att det är tjo och tjim, men vill man ha en stunds lugn och ro passar det bra. Det tog något halvår här uppe (efter att ha bott i Stockholm i 10 år) innan jag slutade gå i bitar för att kassörskan skulle prata med alla. Och när det pratats färdigt var det mycket letande efter mynt, efterregistrering av bonus på ICA-korten, hämta paket i kassan och kontrollera vinster på lottokuponger som inte hade någon vinst. Men sedan lugnade också jag ned mig och insåg att mer rock'n'roll än det som händer i kassan på ICA blir det inte, så jag kan stå där lugnt och vänta på min tur. Det är mycket nyttigt för blodtrycket, nattsömnen och det allmänna välbefinnandet kan jag intyga.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 17:41
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com

Standard

Jag instämmer med föregående ... riktiga e-handlare har inte semester ...

Men Holländaren kanske försöker kränga av sitt lager för att ha råd att åka på semester ...
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 20:43
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Va snackar ni om? Klart man måste ha semester! Det är ju mina fyra veckor på sommaren när jag kan vara e-handlare på heltid och slipper det där andra störande på dagarna.
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 21:21
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Mitt mål är att jobba så pass mycket nu att jag i framtiden kan jobba 6-timmars dagar, 4 dagar i veckan och sedan åka på "semester" x antal veckor per år.
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 22:09
Lastbryggans avatar
Senior Medlem
lastbryggan.se

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Citat:
Nu är frågan, ska vi åka på semester i sommar eller ska vi satsa på ett lite större inköp?
Jag tycker att frågan är lite "konstig" eftersom bolaget är en egen "juridisk person" och du som privatperson är någon annan. Nu såg jag att du har ett handelsbolag och det förklarar frågan något men jag kan ändå inte se problemet riktigt.

Har bolaget så dålig ekonomi att bolaget inte kan göra inköpet samtidigt som bolaget skall betala dig lön till semestern? Är det på det viset så skall självklart bolaget göra inköpet så att du som privatperson kanske kan ta en höstsemester i stället.

Citat:
riktiga e-handlare har inte semester...
Jag är nog ingen riktig e-handlare för jag verkligen älskar att ha semester!
Brukar ha 6 veckor i Thailand och åker alltid efter julrushen och är borta till slutet av januari. Skulle inte kunna tänka mig att fira jul & nyår i Sverige. Mobilen stängs av på Landvetter med ett mobilsvar att man får ringa mitt thainummer om det är viktigt och med tanke på dyr taxa får jag vara ifred.

Jag brukar sen jobba i februari och halva mars innan det är dags för ytterligare en månad i Thailand, då enbart frugan och jag, ungarna får vara hemma och jobba.

Spotta på mig, kalla mig lat, idiotförklara mig, men jag kommer aldrig att vara utan mina månader i värmen på vintern.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-05-09, 22:23
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lastbryggan Visa inlägg
Brukar ha 6 veckor i Thailand och åker alltid efter julrushen och är borta till slutet av januari. Skulle inte kunna tänka mig att fira jul & nyår i Sverige. Mobilen stängs av på Landvetter med ett mobilsvar att man får ringa mitt thainummer om det är viktigt och med tanke på dyr taxa får jag vara ifred.

Jag brukar sen jobba i februari och halva mars innan det är dags för ytterligare en månad i Thailand, då enbart frugan och jag, ungarna får vara hemma och jobba.
Du är kung!
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är