Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-07-24, 13:15
Senior Medlem
www.Gand.nu

Reg.datum: Apr 2009
Standard ehandel.org

Vad är er åsikt om föreningen/ företaget eller uppslutningen ehandel.org?

Jag ser de som att de förr var en bra nyhetskälla vad de gäller ehandelsnyheter, men nu den senaste tiden mer och mer har gått mot att försöka skapa ett vinstrbringande företag med betoning på vinst!

Hur intresserade är de som driver sidan av att bevaka våra ehandlares intressen egentligen?

Jag känner mig lurad av att bidrag med information och data till bl.a deras ehandelsbutixindex.

Nuvarande: Prestashop 1.3.0
Kommande: Prestashop 1.4.5
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-07-24, 18:51
Flitig Medlem
ingen

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Deras sida tycker jag är rätt så inaktiv, speciellt forumet.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-07-24, 19:41
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Reg.datum: Jun 2009
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Jag gillar deras nyhetsuppdatering, resten har jag ingen koll på.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-07-24, 21:23
Senior Medlem
ingen

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Betoning på vinst finns överallt ... "that's the way of the world"

- många forum som drivs har ju annonser och därmed vinstintresse av något slag. Här också. oCh detta forum drivs av ett AB till och med.

- konferenser/många som många här åker på har vinstintresse från alla håll; de som arnordnar det kan ha det, de som talar kanske får betalt eller är där för att marknadsföra sina tjänster mm.

- även medlemmar på olika forum har vinstintresse, då signaturer och svaren återsepglar kanske deras tjänster.

- även om vissa "föreningar" inte har vinstintresse så går ju pengar åt löner mm., så något får ju alltid ut något av det.

Var man än ser så finns det vinstintresse

Dock ser det ut som de har gjort förändringen knappt 14 dagar sedan, så svårt att säga något om det än. Kanske man får se hur det utvecklas.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-07-25, 14:31
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

brukar läsa deras nyheter, och konstaterar precis som andra att forumet är inaktivt. Har
Inte så mycket åsikter om dem mer än att jag reagerade tidigare på att de sa sig vara den enda organisationen för e-handlare, och det tycker jag är lite trist när svensk distanshandel funnits i en herrans massa år och gjort en hel del jobb för e-handeln och är helt klart en organisation för distanshandel vilket e-handel faktiskt är...
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-08-01, 18:10
Senior Medlem
www.Gand.nu

Standard

Skulle just kolla in lite nyheter hos dem, men nu verkar de ha gått över till Aftonbladet stil. En lockande rubrik och ett litet smakprov, men sedan krav på inbetalning (i detta fall bli medlem) för att få ta del av hela artikeln.

Snk skatten i din enskilda firma om du har en annan inkomst - Ehandel.org

Dan, lova att du håller denna plats fri för oss ehandlare. Tror på öppenhet och att ta in kostnaden samt eventuell vinst via annonsörer istället för att ta av dem som använder tjänsten.

Nuvarande: Prestashop 1.3.0
Kommande: Prestashop 1.4.5
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-18, 10:15
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Standard

Vad tycker ni om det här: http://www.ehandel.org/butiker/se/cd..._4_grp-s1%2F12

Känns ju lite trist att det ger sken av att vara en stor och viktig guide till "trygga" ebutiker och så får man ett mediokert betyg för att man inte uppgivit sina köpvillkor på just ehandel.org Ni kan ju testa att söka upp er egen butik. Extra kul om du har enskild firma så att det inte kan bedöma din kreditvärdighet. Blir inte så höga betyg...
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-10-18, 10:34
nmn nmn är inte uppkopplad
Medlem
mullet.se

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
Vad tycker ni om det här: http://www.ehandel.org/butiker/se/cd..._4_grp-s1%2F12

Känns ju lite trist att det ger sken av att vara en stor och viktig guide till "trygga" ebutiker och så får man ett mediokert betyg för att man inte uppgivit sina köpvillkor på just ehandel.org Ni kan ju testa att söka upp er egen butik. Extra kul om du har enskild firma så att det inte kan bedöma din kreditvärdighet. Blir inte så höga betyg...
Hela deras rejting har lite Kalle-Anka över sig, det är väldigt svårt att ta det på allvar. Därför kommer jag inte fylla i några uppgifter om oss, man vill inte förknippas med något halv-seriöst.

Sedan så hänger de ut varningar om taskig ekonomi som verkar ganska godtyckliga, exempelvis ILVA som är en stor Dansk möbelkedja där de avråder en från att handla. Undrans när deras jurister kontaktar dem.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-10-18, 10:57
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Det är ju ännu en självutnämnd organisation eller om det är ett företag. I mina ögon måste det där vara något av det mest oseriösa branschen har skådat. Att börja betygsätta butiker efter länkpopularitet är ju väldigt seriöst. Jag får av dem 1,70 av 5 i betyg, på Prisjakt (där konsumenterna är kräsna) har jag 9,65 av 10 i betyg. Audio Video som får 5,00 av ehandel.org har på Prisjakt 8,00.

Intressant är att Jula som lagt ned sin webbutik får 5,00 i betyg av ehandel.org.

Varnlingslistan toppas av Elgiganten, Ilva och BRL Electronics... Jag tror faktiskt inte att det är otryggt att handla hos någon av dem.
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-10-18, 15:56
Lastbryggans avatar
Senior Medlem
lastbryggan.se

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Jag gillar framförallt butiken som ligger etta bland 13440 små butiker
http://www.ehandel.org/butiksguiden/sma-butiker/
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg