Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Söker numrerade etiketter

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96287
    Lastbryggan
    Deltagare

    Är det nån som vet var man kan få tag på etiketter i storleken 7-9mm x 30-50mm på rulle med löpnummer (och ev. text) tryckt?

    Det optimala hade varit en löpnummerserie med 3 etiketter av samma nummer men det funkar med unika nummer också (Kan ju köpa tre rullar)

    Jag vill kunna bestämma vilken nummer serien skall starta på.

    #125082
    GregerA
    Deltagare

    De här kan säkert fixa det
    Märko-Tryck AB
    Etiketter på rulle / tryckta etiketter

    Ett alternativ är att du printar dem själv med en Zebra, så kan du få dem precis som du vill ha dem. Jag vill minnas att det finns en upprullningsmekanism att köpa som tillbehör till Zebra.

    #125084
    Lastbryggan
    Deltagare

    De här kan säkert fixa det
    Märko-Tryck AB
    Etiketter på rulle / tryckta etiketter

    Där var jag inne och snurrade förut och det är en av de sidor jag fastnade för.

    Ett alternativ är att du printar dem själv med en Zebra, så kan du få dem precis som du vill ha dem. Jag vill minnas att det finns en upprullningsmekanism att köpa som tillbehör till Zebra.

    Finns det något vettig mjukvara till Zebran för att printa nummerserier?

    Jag har idag en iMajeskrivare till trsp etiketter, en gammal avdankad Intermec som inte används och tre Dymo Labelwriter och är väl inte speciellt sugen på en till.

    I Dymos egen programvara är det inte speciellt smidigt att printa nummerserie, finns det någon annan bra programvara till ändamålet så man kan printa i Dymon?

    #125085
    fotofyndet
    Deltagare

    @Lastbryggan 22174 wrote:

    I Dymos egen programvara är det inte speciellt smidigt att printa nummerserie, finns det någon annan bra programvara till ändamålet så man kan printa i Dymon?

    Min Dymo-programvara lägger sig som ett tillägg i bla Excel (fliken Tillägg), så då är det bara att dra upp en nummerserie, markera och välja Skriv ut etikett.

    #125086
    GregerA
    Deltagare

    @Lastbryggan 22174 wrote:

    Finns det något vettig mjukvara till Zebran för att printa nummerserier?

    Zebra Designer som är fri bör klara det du vill. (Jag kan testa när jag är på firman på måndag)

    Exempel på räknande fält: Software Tutorials

    #126902
    Lastbryggan
    Deltagare

    Efter att ha fått in ett antal olika förslag med kraftigt varierande priser så föll valet på Lundaprodukter.
    Fick idén att ringa dem då jag fick ett reklamblad i posten och visst kunde de fixa numrerade etiketter på rulle till bra pris. Ibland lönar sig oadresserad reklam :)

    De flesta som kunde erbjuda vad jag sökte var som sagt mycket dyra med pris på runt 1kr/etikett.
    Lunda erbjöd 10.000 nummer x 3 av varje nummer för 4575kr vilker ger 15 öre/etikett och det tycker jag är riktigt bra. Då får jag vit gloss/perm med svart tryck på rulle om 1.000 st i 3 serier.

    #174305
    Streckkodssystem
    Deltagare

    Specialetiketter finns det en hel del av här:
    Etiketter på rulle eller etiketter på ark med eller utan tryck.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.