Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Förslag på företagsnamn och webbbutiksnamn.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96422
    HeaZear
    Deltagare

    Försökt tänka på ett webbbutiksnamn och ett företagsnamn som jag skulle kunna använda till företaget/butiken.
    Vad tycker ni? Tycker ni att man skall ha sammanamn på både företaget och butiken?

    På min webbbutik skall jag sälja Apple tillbehör, allt från Iphone 3, 3gs & 4, Ipad 1 & 2, Ipod och m.m tillbehör som t.ex Kablar, Batteri, Skal, Ställningar, Dockningsstationer, Biltillbehör.
    Och ja, namnet bör innehålla iPhone eller Apple.
    Företagsnamn och butiksnamn behöver inte vara liknande.

    Tack på för hand.

    #126316
    Irene
    Deltagare

    Jag tycker att företagsnamnet skall vara skilt från butiksnamnet. Helt enkelt för att du aldrig vet hur du vill utveckla businessen i framtiden och då vill du inte vara låst till ett företagsnamn som ej stämmer in på din verksamhet ..

    Bättre med blanlabla.se drivs av Tottelito AB :)

    #126317
    HeaZear
    Deltagare

    @Irene 23556 wrote:

    Jag tycker att företagsnamnet skall vara skilt från butiksnamnet. Helt enkelt för att du aldrig vet hur du vill utveckla businessen i framtiden och då vill du inte vara låst till ett företagsnamn som ej stämmer in på din verksamhet ..

    Bättre med blanlabla.se drivs av Tottelito AB :)

    Ja, tänkte själv på denna variant istället för att namnen mellan butiken & företaget inte skall ha något gemensamt.
    Så kör jag olika namn på dessa 2.

    Har du några förslag på butiksnamn?

    #126319
    basse1985
    Deltagare

    iphonebutiken tycker jag är ett superbra namn. Testa att registrera iphonebutiken.se. :)

    #126320
    Irene
    Deltagare

    Haha Basse snäll nu! ;)

    #126331
    basse1985
    Deltagare

    Jag ber om ursäkt..:)

    Jag håller med Irene, butiksnamnet borde inte vara begränsat till bara iPhones. Det kan hända att du vill sälja skal till HTC och samsungtelefoner. Det vet man aldrig.

    Skriv upp en lista själv med bra butiksnamn och visa din familj. Be dem välja ut 5 stycken sedan så kollar du om de finns att registrera som .se.

    Det blir nog svårt att få den bästa iden härifrån. Folk tenderar att hålla kvar sådana själv.

    #126332
    Lufox
    Deltagare

    Äppelbutiken.se
    Bjuder på denna :)

    #126347
    Mikkel79
    Deltagare

    Første jeg tenkte på var iStuff, men ser det faktisk er et par butikker med det navnet (Italia og UK)

    #126348
    Mikkel79
    Deltagare

    Syntes heller ikke navnet på butikken og foretaget trenger være det samme, begrenser deg litt viss du vil utvide til flere butikker f.eks

    #126351
    Parvelito
    Deltagare

    Du skall få ett riktigt bra tips, trots att vi blir konkurrenter :-)

    Man brukar kalla allt det här med mobiler, läsplattor, mediaspelare etc för mobility runt om i världen.

    mobility.se ägs av ett företag som heter KompetensTorget AB (som i sin tur ägdes av studieförbundet Medborgarskolan). Det är satt i konkurs, så ta reda på vem som är konkursförvaltare, ring denne och ge ett vettigt bud.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.