Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel feedback på min butik

Etiketter: 

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96434
    TALDIN
    Medlem

    Hej
    läser här många tips som ni kommer med. Då tänkte jag fråga vad ni tyckte om min nya butik http://www.taldin.se . Har haft den i ca 2 månader.:rolleyes:
    är det något jag har missat, bör förbättra!!

    #126609
    fotofyndet
    Deltagare

    Några små kommentarer:
    Jag tycker att Certifierad E-handel borde sitta i headern istället för ovanför dina produkter.
    “Frakt fritt”, särskrivningar och stavfel får inte förekomma i en butik. Dessutom tyckte jag att valet av bakgrundsfärg till den texten var lite tveksamt. Det finns fler stavfel så det är nog bra att gå igenom texterna, tex “Vi utökar vår sortiment…” (vårt), “Vi frågor kontakta oss gärna” (Vid), “För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år samt vara bokinförd i Sverige.” (folkbokförd), etc

    “schenker” i fraktvalet, borde vara Schenker

    En sak som jag inte fattade på en gång var att om man går in på en produkt och läser och sedan trycker på “Lägg i vagnen”, så händer det ingenting. Man måste skriva en 1:a i rutan och sedan trycka på “Lägg i vagnen”. Det vore nog bättre om det blev så att det blev 1 i antal om det inte står annat i rutan.

    För övrigt såg det jag tittade på bra ut. :)

    #126610
    Majsan
    Deltagare

    Som jag alltid säger……
    Mer information om företaget hade inte skadat. Iofs hittade jag ditt företag rätt så lätt via allabolag.se men ändå. Jag är inte er kund och om jag vore, och då inte hade den kunskapen jag har så hade jag inte handlat från er då ingen uppgift finns om vilken/vilka som står bakom bolaget.

    Ni borde även stavningskontrollera era köpvillkor så stavfel finns. Ser nu att det inte bara är köpvillkoren. Kontrollerade produkten “Philips Avent Manuell bröstpump”, och där hittar jag både stavfel och grammatiska fel så som “Underlättar genom att man pumpar direkt i flaskan som babyn kan drycka ur.”, skall väl ändå vara dricka.

    Hittade även fler så ni behöver garanterat kontrollera era texter.

    Lätt att missa sådana saker då man lätt blir hemmablind :)

    Tips! Kopiera in alla texter allt eftersom i t.ex. word och ha stavningskontrollen aktiverad. Du ser då garanterat ganska de fel som du missat.

    Under: Privat Policy står det “När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/.”

    Vaddå person/? Jag förstår givetvis att du menar personuppgifter elr personnr men tänk på att våra kunder oftast inte förstår vad vi menar i våra villkor.

    #126611
    basse1985
    Deltagare

    Om jag skulle vilja köpa rakhyveln måste jag då betala 100kr för att få den skickad till mig?

    Låter lite väl…

    #126614
    TALDIN
    Medlem

    nej självklart inte… men jag förstår inte hur du fått det till 100kr frakt? När jag provade nyss då är det antingen 24kr med posten eller 55 med schenker.!?

    #126615
    TALDIN
    Medlem

    Tack för alla tips! Jag får nog gå igenom texten och skriva om vissa saker:)

    #126620
    basse1985
    Deltagare

    Ja jag såg det nu. Hade råkat lägga in två varor. Den ena var av större format :)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.