Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mailprogram!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96446
    Sniffe
    Deltagare

    Hejsan!
    Söker ett mailprogram, på vår e-handel kommer vi ha en mejl [email]info@vårtdomän.se[/email], sedan kommer vi även ha en mejl var (2 medarbetare).. Finns det något program vi kan logga in båda 2 på, och som gör att vi ser all mail som [email]info@vårtdomän.se[/email] får, och kan svara med våra egna adresser?? Så det inte skulle råka bli så att vi svarar på samma..

    #126643
    Menkii
    Gäst

    @Sniffe 23900 wrote:

    Hejsan!
    Söker ett mailprogram, på vår e-handel kommer vi ha en mejl [email]info@vårtdomän.se[/email], sedan kommer vi även ha en mejl var (2 medarbetare).. Finns det något program vi kan logga in båda 2 på, och som gör att vi ser all mail som [email]info@vårtdomän.se[/email] får, och kan svara med våra egna adresser?? Så det inte skulle råka bli så att vi svarar på samma..

    Vet att gmail klarar av det du söker. Jag har 5 kontot kopplat till min gmail och det fungerar perfekt. Annars borde väl både thunderbird och outlook klara av det.

    #126645
    danielandersson
    Deltagare

    Använd IMAP (som Gmail och alla andra epostleverantörer har) eller ett supportprogram, i stil med Kayako

    #126647
    zapmore
    Deltagare

    Som tidigare inlägg rekomenderade, Gmail är en av de bästa gratislösningarna för upp till 10 adresser:
    Google Apps helps groups build communities ? Google Apps

    #126648
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Det kanske är jag som är dum i huvudet men så jätte enkelt är det väl inte att se att sin kollega svarat på ett mail i G-mail? Kanske jag som glömt ställa in något men jag tycker G-mail är okej men absolut inte mer (jag har inte en gratis lösning).

    Kayako har jag inte testat utan bara tittat på och DET verkar enkelt men är som sagt inte gratis….

    #126682
    zapmore
    Deltagare

    @Jimmy Öström 23911 wrote:

    Det kanske är jag som är dum i huvudet men så jätte enkelt är det väl inte att se att sin kollega svarat på ett mail i G-mail? Kanske jag som glömt ställa in något men jag tycker G-mail är okej men absolut inte mer (jag har inte en gratis lösning).

    Kayako har jag inte testat utan bara tittat på och DET verkar enkelt men är som sagt inte gratis….

    Det går finfint att se om du ställt in rätt med IMAP :)

    #126685
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Det ska vara rätt.

    Men hur menar du att man ser lätt? Menar du att man kan se att någon svarat i text om man går in i mailet?

    Eller menar du att mailet inte är fetmarkerat längre?

    Eller hur ser man detta lätt?

    @zapmore 23948 wrote:

    Det går finfint att se om du ställt in rätt med IMAP :)

    #126725
    martinkiland
    Deltagare

    @Jimmy Öström 23951 wrote:

    Det ska vara rätt.

    Men hur menar du att man ser lätt? Menar du att man kan se att någon svarat i text om man går in i mailet?

    Eller menar du att mailet inte är fetmarkerat längre?

    Eller hur ser man detta lätt?

    Vi kör på gmail via Google apps så vi får vår egna domän som inloggning och ingen gmail-adress “riskerar” att synas för mottagaren. För oss funkar det bra att jobba flera med samma inkorg. (Plus att vi får våra egna logga istället för gmails i gränssnittet :) )

    Gör så här: Flytta alla mail som är behandlade från inkorgen till en annan etikett (mapp). Allt som är kvar i inkorgen ska besvaras.

    #126727
    Caroline
    Deltagare

    @martinkiland 23994 wrote:

    Vi kör på gmail via Google apps så vi får vår egna domän som inloggning och ingen gmail-adress “riskerar” att synas för mottagaren. För oss funkar det bra att jobba flera med samma inkorg. (Plus att vi får våra egna logga istället för gmails i gränssnittet :) )

    Gör så här: Flytta alla mail som är behandlade från inkorgen till en annan etikett (mapp). Allt som är kvar i inkorgen ska besvaras.

    Detta låter ju inte fel, vad betalar man för den här tjänsten? Jag har länge funderat på hur jag ska lösa mailfrågan då jag har ett urkasst mailprogram från e butik..

    #126730
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag är med, men detta klarar ju alla mailprogram i stort sätt.

    Jag är inte en person som tycker det är lätt, lätt för mig är när mailet automatiskt kommer till en “besvarad mapp” och att man tydligt ser svaret.

    Som det är med G-mail så kan någon svara och det blir någon knas så finns svaret i mappen över besvarade för alla svar sammlas i samma mail, kasst, riktigt dåligt tycker jag.

    Jag säger inte G-mail är piss, för pengarna bra men absolut inte mer tycker jag.

    @martinkiland 23994 wrote:

    Gör så här: Flytta alla mail som är behandlade från inkorgen till en annan etikett (mapp). Allt som är kvar i inkorgen ska besvaras.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.