Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Någon som är intresserad av samfrakt från USA?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96522
    Vessla
    Medlem

    Precis som topic lyder undrar jag om någon här på forumet är intresserad av samfrakt från USA? Jag har idag en vän som driver en fraktcentral i Theodore, Alabama. Jag kommer själv att importera olika produkter till mina kommande e-butiker. Och jag planerar att göra den första sändningen om ett par veckor. Och kommer sedan att skeppa minst en låda i månaden.

    Godset kommer att packas i en specialbyggd transportlåda som är på 1,5 kubikmeter och med en lastvikt upp till 1.000 kg (se bilder). Dessa fraktas sedan med båt till Sverige. Priset per låda ligger på ca 8.000 kr.

    Tyvärr har jag inte alla detaljer färdiga. Men det fungerar som så att du som vill samfrakta gör dina beställningar till fraktcentral i Theodore. Dit ditt gods anländer och sedan packas i transportlådan. För dom som vill fylla en egen låda kan jag ordna så att den står på centralen i upp till 3 månader så det finns möjlighet att fylla den i sin egen takt. Jag kan även ordna med transporter av hela containrar.

    Som sagt har jag inte alla detaljer färdiga i dagsläget. Och jag undersöker i första hand ert intresse. Men naturligtvis så hjälper jag gärna till med eventuella importer.

    #127664

    Min spontana tanke är att det låter dyrt?

    Sen tillkommer väl dyra avgifter för lossningen i sverige

    #127934
    Vessla
    Medlem

    @info@sportstolen.se 25008 wrote:

    Min spontana tanke är att det låter dyrt?

    Sen tillkommer väl dyra avgifter för lossningen i sverige

    Allt är generellt och det är sant att priset inte är det lägsta på marknaden. Dock erbjuds ju en del fördelar som väger upp. En av fördelarna är ju att du har en fast adress i USA. Dit du kan skicka beställningar från olika platser i landet istället för att ta hem flera olika beställningar till Sverige.

    En annan fördel med samfrakten är ju att du kan ha din låda på fraktcentralen i upp till 3 månader så du kan handla i din egen takt och skicka alla beställningar till en adress. Där dina beställningar i sin tur packas och sedan skickas till Sverige. Lossningsavgifterna ska som jag har förstått de ingå i priset. När väl godset anlänt till oss så packas de om och skickas på pall till kunden.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.