Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 09:50
Novis
www.ingenannu.se

Reg.datum: Apr 2011
Standard Bäst & Trygg Internethandel?

Hittade denna logga på en butik...

Någon som känner till den, eller är det bara ett försökt att dra nytta av riktiga Trygg e-handel.

Loggorna är väldigt lika

http://img546.imageshack.us/img546/7...wlshusetse.jpg
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 09:57
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Reg.datum: Jun 2009
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Haha! Den kostar antagligen lite mindre än 5000 kr/år också
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:06
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

den kan också vara betydligt dyrare
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:10
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Suck, den butiken känns ju väldigt seriös, Lagret, lager.se osv lite olika beroende var på sajten man läser. http://lager.jetshopfree.se/kopvillkor-i-47.aspx Nåt för konsumentverkat att bita i och Jetshop att granska kanske.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:14
Novis
www.goldenmoments.se

Reg.datum: Aug 2011
Standard

Intressant. Har sett en del sådana lösningar på andra butiker. Har länge funderat över dessa trygghetsstämplar och dess "värde". Det är onekligen enkelt att skapa en egen (jag använder ingen, tycker det är omotiverat dyrt). Risken är ju att ju fler olika varianter det finns ju mer urvattnas varje enskild kvalitetsstämpel. Känns som at kvalitetsstämplarna måste erbjuda mervärden i framtiden för att det skall vara intressant. vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:21
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Vi har en, men ska jag vara ärlig så tänker jag som du. Jag är osäker om vi kommer att ha kvar denna när det ska förnyas.........

Citat:
Ursprungligen postat av freddan115 Visa inlägg
vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:21
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Hotmailadress, ej fullständigt orgnummer, det enda företaget på den angivna adressen är Eriksbergs Pizzeria. Telefonnumret är ett oregistrerat kontantkort.

Känns som ett RIFF, Rakt-I-Fickan-Företag.
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:28
Nyfödd
Ingen

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Hotmailadress, ej fullständigt orgnummer, det enda företaget på den angivna adressen är Eriksbergs Pizzeria. Telefonnumret är ett oregistrerat kontantkort.

Känns som ett RIFF, Rakt-I-Fickan-Företag.
Håller med dig i varenda ord du skriver, det känns o proffsigt att inte ha ett orgnummer längst ner på hemsidan, eller någonstans där på första ögonblick kan se att detta är en seriös företag. Att ha ett vanligt mobil nummer som kontakt känns också amatöraktigt.

Det jag stör mig på är att webbbutiken är gratis, och han har inget registrerat domän. Hur har han tänkt att marknadsföra sig så enkelt utan SEO?
Dessutom så tror jag inte att alla kunder kan stava hans domän namn.
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 11:29
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HeaZear Visa inlägg
Håller med dig i varenda ord du skriver, det känns o proffsigt att inte ha ett orgnummer längst ner på hemsidan, eller någonstans där på första ögonblick kan se att detta är en seriös företag. Att ha ett vanligt mobil nummer som kontakt känns också amatöraktigt.

Det jag stör mig på är att webbbutiken är gratis, och han har inget registrerat domän. Hur har han tänkt att marknadsföra sig så enkelt utan SEO?
Dessutom så tror jag inte att alla kunder kan stava hans domän namn.
Mobilnummer ser jag inte som något problem, jag använder det själv, men det är registrerat på företaget.

Det är heller inga problem att marknadsföra sig utan SEO, det har jag gjort i flera år. Och att stava till domännamnet är kanske inte så viktigt heller i dagens länksamhälle.

Det viktiga är istället vilka vibbar jag som konsument får när jag skall handla. Transparensen är stor idag jämfört med tidigare. Man kan enkelt kolla en adress mot en karttjänst med gatuvy och se om det finns en affär på den adress som anges, man kan kolla bolagen och personerna bakom på allabolag.se. Telefonnummer kollar man med Hitta eller Eniro, och en snabb googling brukar visa om det finns några omdömen och recensioner på alla dessa sajter som erbjuder konsumenterna att spy sin galla över företag.

Om man som företag inte erbjuder möjligheten att kolla upp dem genom att inte ange namn, korrekt adress, orgnummer eller liknande så ser jag som konsument på dem ungefär som jag ser på en sliten knarkare som på Sergels Torg vill sälja en nystulen iPhone till mig. Jag avstår gärna.
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 12:23
Sleavelys avatar
Ny medlem
market.android.com

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Det finns en Conny A på nr 76, är det måhända en felstavning? Men jo, lite mysko är det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är