Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 00:37
Ivrig
Ingen ännu

Reg.datum: Nov 2011
Standard Ni e-handlare som har er verksamhet i hemmet.

Hur har ni gått till väga för att optimera era lager? Vad jag har förstått så gäller inte hemförsäkringen för företagets inventarier. Att man tecknar en speciell företagsförsäkring förstår jag naturligtvis.

Men men hur har ni bett er åt för att få ner försäkringspremien? Många av er har säkerligen lager med värden upp till 100tkr om inte mer i vissa fall. Jag kommer till att börja med att ha mitt lager hemma. Och jag står i valet att använda min sambos bubbelgarage som lager eller om jag ska inrymma det i husets källare.

Hemlarm och galler som ska förhindra inbrott är ju ett sätt. Men det måste ju finnas många fler? Jag hoppas att ni är villiga att dela med er av tips och tricks om hur man ska bära sig åt.
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 07:04
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

100tkr i lager är inte alls dyrt att försäkra, ett normalt bohag som ingår i hemförsäkringen är ju värt kanske 500tkr. Normalt sett är verksamheter i hem mycket billiga att försäkra, eftersom huset i sig redan är försäkrat, man saknar stora skyltfönster och det är en naturlig bevakning och tillsyn från de som bor där. Galler och hemlarm känns som det är i total överkant det också.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 13:59
Ivrig
Ingen ännu

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
100tkr i lager är inte alls dyrt att försäkra, ett normalt bohag som ingår i hemförsäkringen är ju värt kanske 500tkr. Normalt sett är verksamheter i hem mycket billiga att försäkra, eftersom huset i sig redan är försäkrat, man saknar stora skyltfönster och det är en naturlig bevakning och tillsyn från de som bor där. Galler och hemlarm känns som det är i total överkant det också.
Okej tack för de nya infallsvinklarna. Känns som att jag kommer få lära mig mycket här på forumet. Men som jag har förstått det så har du din verksamhet hemma(?) Har du haft hembesök av försäkringsbolag som vill titta på dina utrymmen eller har du bara begärt en offert på försäkringen, och sedan bara kört igång?
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 14:13
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Jag har min verksamhet hemma, och här har inte varit något försäkringsbolag på besök sedan vi köpte kåken (och då hade jag ingen verksamhet). Företagsförsäkring var bara att slå på, kostade någon tusenlapp om året och jag ids inte ta in offerter och prata med jobbiga säljare i timmar för att kanske spara en hundring eller två.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 14:47
Ny medlem
http://www.smeagarden.se

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Jag har också min verksamhet hemma. Ringde bara försäkringsbolaget och diskuterade vilket varuvärde vi skulle lägga försäkringen på. Efter några månader investerade vi i larm för hela huset inkl min lagerlokal och då sänktes premien något när jag skickade in ett intyg från larminstallatören.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 14:51
Ivrig
Ingen ännu

Standard

Citat:
Jag har min verksamhet hemma, och här har inte varit något försäkringsbolag på besök sedan vi köpte kåken (och då hade jag ingen verksamhet). Företagsförsäkring var bara att slå på, kostade någon tusenlapp om året och jag ids inte ta in offerter och prata med jobbiga säljare i timmar för att kanske spara en hundring eller två.
Citat:
Ursprungligen postat av smeagarden Visa inlägg
Jag har också min verksamhet hemma. Ringde bara försäkringsbolaget och diskuterade vilket varuvärde vi skulle lägga försäkringen på. Efter några månader investerade vi i larm för hela huset inkl min lagerlokal och då sänktes premien något när jag skickade in ett intyg från larminstallatören.
Tack för era svar. Jag som trodde att det skulle vara mer komplicerat än så här. Om jag förstår er rätt så funkar företagsförsäkringen på ungefär samma sätt som en hemförsäkring?
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 14:54
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Ja, ungefär så, plus att det finns en liten ansvarsdel och stilleståndsdel i den som väl egentligen är det viktigaste.
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-11-02, 17:53
Ivrig
Ingen ännu

Standard

Citat:
Ja, ungefär så, plus att det finns en liten ansvarsdel och stilleståndsdel i den som väl egentligen är det viktigaste.
Jo de känner jag till. Nu förstår jag lite bättre. Då borde de samma gälla om jag väljer att ha lagret i en fristående byggnad på tomten?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are