Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Dold forumsdel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96741
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hejsan!

    Vad tror ni om att ha en dold forumsdel som bara är åtkomlig för registrerade användare?

    Som det är nu så tycker jag att det är lite vanskligt att t.ex. diskutera kunder. Jag tänkte att om vi har en dold forumsdel så kanske det blir lite högre i tak. Tänk på att allt som skrivs här indexeras i Google.

    Med vänlig hälsning
    Per

    #129597
    Caroline
    Deltagare

    Jag är för! Man kan ju i och för sig även använda sig av PM men ibland vill man ju nå ut till flera…

    #129598
    Parvelito
    Deltagare

    Nej, en avdelning som är öppen för endast för registrerade i tron om att det är säkert att diskutera kunder där, är som gjort för en journalist att nästla sig in i och trumpeta ut på löpsedlarna.

    #129599
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 27147 wrote:

    Nej, en avdelning som är öppen för endast för registrerade i tron om att det är säkert att diskutera kunder där, är som gjort för en journalist att nästla sig in i och trumpeta ut på löpsedlarna.

    Inte om vi håller en god ton. Min tanke är inte att vi ska spy galla över namngivna kunder. Tanken är att vi t.ex. ska kunna diskutera kundreturer, hur vi hanterar besvärliga kunder samt bedrägeriförsök utan att det skyltas offentligt med dessa spörsmål.

    Jag har inget att dölja, jag vill bara kunna diskutera dessa frågor utan att känna att “hela världen” kan läsa det jag skriver.

    #129600
    Caroline
    Deltagare

    @Parvelito 27147 wrote:

    Nej, en avdelning som är öppen för endast för registrerade i tron om att det är säkert att diskutera kunder där, är som gjort för en journalist att nästla sig in i och trumpeta ut på löpsedlarna.

    Där har du helt rätt! Vem som helst kan ju fortfarande registrera sig så just diskussionen om kunder tycker jag verkar vanskligt. Jag tycker i och för sig inte att man överhuvudtaget ska diskutera sina kunder på det viset. Däremot vore det ju inte fel att slippa få alla trådar indexerade på google…

    #129601
    Andreas
    Deltagare

    Jag gillar också idén om en dold del av forumet för mer känsliga frågor.

    En annan grej skulle va en skild avdelning för nybörjare. Där vi kan ha en lite högre acceptansnivå mot de vi anser som “dumma” frågor.

    #129620
    Lina.Nilsson
    Deltagare

    Forumet Flashback.org har en forumdel som heter Ladback och kan väl i det närmaste beskrivas som en VIP-hörna i forumet. För att få tillträde krävs att: Du måste ha varit medlem i 6 månader och ha minst 200 inlägg.

    Kanske skulle detta vara ett hinder för skjutjärnsjournalister ett tag innan dem nässlar sig in. Personligen tror jag att det är bättre med PM än dolda forumavdelningar.

    #129628
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Lina.Nilsson 27172 wrote:

    Personligen tror jag att det är bättre med PM än dolda forumavdelningar.

    PM är jättebra om enbart 2 personer ska kommunicera.

    #129632
    Lina.Nilsson
    Deltagare

    @Per Nilsson 27181 wrote:

    PM är jättebra om enbart 2 personer ska kommunicera.

    Självklart är det så. Men som tidigare har nämnts så skulle ju vem som helst kunna registrera ett konto och sedan ta del av diskussionen. Om man skulle använda sig av samma koncept som jag nämnde i mitt förra inlägg gällande Flashback. Så kommer de ju att stänga ute många personer, som med största sannolikhet skulle ha nytta av att ta del av informationen.

    #129635
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Lina.Nilsson 27185 wrote:

    Självklart är det så. Men som tidigare har nämnts så skulle ju vem som helst kunna registrera ett konto och sedan ta del av diskussionen. Om man skulle använda sig av samma koncept som jag nämnde i mitt förra inlägg gällande Flashback. Så kommer de ju att stänga ute många personer, som med största sannolikhet skulle ha nytta av att ta del av informationen.

    Det handlar inte om någon superhemlig forumsdel där vi diskuterar statshemligheter utan en forumsdel dit bara registrerade användare har tillgång till.

    Tanken är att vi ska kunna bolla idéer och tankar lite friare. Sedan är det ju upp till var och en att ta ansvar för det denne skriver. Skriver man idiotinlägg och en journalist eller en kund får reda på det så får man ju helt sonika skylla sig själv.

    Som det är nu så kommer allt du skriver att vara offentligt, för allt och alla.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.